|
|
|
||
V průběhu semestru si každý student vyzkouší konkrétní vyučovací hodinu biologie a díky zpětné vazbě spolužáků
i vyučující získá cenné zkušenosti s možným vedením výuky. Na ukázkách z učiva biologie se seznámíme s používáním nejběžnějších vyučovacích metod, technik a strategií vhodných do hodin biologie, resp. přírodopisu, na ZŠ a SŠ. Seznámíme se s přípravou na hodinu přírodopisu/biologie, realizací výuky a jejím vedení na ZŠ a SŠ. Probereme učebnice schválené MŠMT ČR pro výuku přírodopisu/biologie na ZŠ a gymnáziu; zhodnotíme postavení učitele v 21. století a význam učitelského povolání, online vzdělávání a distanční výuka - kompetence učitele pro distanční výuku jako doplňku pro prezenční výuku a vzdělávání žáků; vymezíme vztah "učitel a žák" a komunikaci učitele v návaznosti na pedagogiku a psychologii. Poslední úprava: Řehořová Kamila (05.09.2022)
|
|
||
Altmann, A.: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN: Praha, 1975. Čapek, R.: Moderní didaktika. Lexikon výukových a hodnotících metod. Grada: Praha, 2015. RVP ZV, RVP G - Educational Frameworks https://www.facebook.com/groups/uciteleprirodovednych/ http://www.nuv.cz/eqavet/online-vzdelavani https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/ https://www.facebook.com/prirodovedci.cz/ Poslední úprava: Řehořová Kamila (05.09.2022)
|
|
||
max. 2 absence, v turnusovém bloku pak max půldenní blok presentation of a part of the lesson (hereinafter referred to as VH) on a selected biological topic reflection shown by VH worksheet (10 items), written test (5 items for group A and 5 items for group B) and preparation for the lesson presented in electronic form (on Moodle) Poslední úprava: Rajsiglová Ina, RNDr., Ph.D. (14.02.2024)
|