|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (30.09.2019)
Studenti během dvou týdnů (4 týdnů celkově společně s druhým oborem) absolvují nejprve několik náslechových hodin, počítaje třídy, ve kterých budou poté vyučovat, a společně s fakultním učitelem rozebírají pedagogické a didaktické aspekty. Po aklimatizaci v dané škole student učitelství provádí vlastní pedagogickou činnost v dohodnutých třídách. Praxe může probíhat u jednoho či více fakultních učitelů (dáno úvazkem fakultního učitele), kteří vedou studenta při praxích tím, že s ním před výukou diskutují přípravu, pomáhají při nejasnostech, dávají zpětnou vazbu k připravené hodině, každou výuku studenta sledují a provádějí s ním poté rozbor hodiny. Prováděná pravidelná reflexe má za cíl pomoci studentům učitelství při osvojování si pedagogických kompetencí a podpořit studenty v kreativitě při tvorbě plánu vyučovací hodiny. Druhá pedagogická praxe přináší studentům možnost zúročit zkušenosti z první pedagogické praxe, zahrnout do dalších pedagogických výstupů všechny dosud absolvované náslechy, reflexe s fakultními učiteli, garantem praxí i kolegy z ročníku. Pedagogické praxe umožňují studentům učitelství odzkoušet si různé formy a metody výuky v reálném kolektivu a s odborným vedením a odbornou zpětnou vazbou. Tyto praktické zkušenosti jsou nenahraditelné běžnou vysokoškolskou výukou. Hospitační i výstupová pedagogická praxe v aprobačních předmětech studenta probíhá na gymnáziu nebo jiné střední škole u jednoho či více fakultních učitelů. Studenti mohou absolvovat jednu část praxe v místě bydliště (mimo Prahu). Veškeré informace k pedagogickým praxím jsou na https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe . |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (12.02.2020)
Příručka k pedagogickým praxím, 2020: https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/metodika-praxe-prf-uk-jednostranne.pdf Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002 |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D. (08.12.2011)
POŽADAVKY K ZÁPOČTU Absolvování 2-3 náslechů v každé ze tříd(celkem 4-6 hodin), ve kterých potom student vyučuje 15 VH a 4 hodiny LP z chemie. Záznamy z náslechů a vlastní přípravy schválené a podepsané fakultním učitelem, doplněné hodnocením FU po odučené hodině předloží student ke kontrole vedoucí pedagogických praxí na KUDCH. Zároveň předloží vyplněné formuláře A - seznam hospitací, B - seznam odučených hodin, C - celkové hodnocení od FU, a vlastní esej - hodnocení pedagogické praxe studentem. Pedagogická praxe z chemie se koná na gymnáziích a středních školách. Zápočet bude udělen po odsouhlasení vedoucím pedagogických praxí z chemie na KUDCH v zápočtovém týdnu.
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D. (08.12.2011)
Hospitační i výstupová pedagogická praxe v aprobačních předmětech studenta na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů. Délka praxe je 4 týdny, student využívá a hodnotí své dříve nybyté dovednosti, zkušenosti a aktivity a porovnává si různé styly práce fakultních učitelů. Požadavky: 4 hodiny náslechů + 19 výstupových vyučovacích hodin, z toho aspoň 4 hodiny laboratorních prací v chemii. Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou obsaženy ve skriptu Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí, které si lze na KUDCH zapůjčit. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (30.09.2019)
Před pedagogickou praxí II ve 2. ročníku navazujícího magisterského studia neprobíhá instruktáž. Pravidla pro pedagogickou praxi jsou stejná jako pro pedagogickou praxi I v 1. ročníku. Během pedagogické praxe II uskutečňují studenti vedle hospitací také vlastní výstupy, tj. pod dohledem fakultního učitele vyučují v různých třídách. Pedagogická praxe studentů probíhá jako jeden blok na jedné škole. Její délka (4 týdny) je určena součtem týdnů stanoveným studijními plány magisterských studijních oborů učitelství chemie, biologie, matematiky (popř. tělesné výchovy). Student během praxe hospituje 4-6 vyučovacích hodin chemie, vyučuje 15 vyučovacích hodin a 4 hodiny laboratorních prací. Za obsahovou stránku náslechové praxe z chemie odpovídá vedoucí pedagogických praxí z chemie na KUDCH: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (urvalkov@natur.cuni.cz) 1. Se všeobecnými otázkami týkajícími se pedagogických praxí se obracejte na RNDr. Jakuba Jelena, koordinátora praxí na PřF UK, e-mail: jakub.jelen@natur.cuni.cz, www stránky: https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace |