Během semináře se studenti seznámí s mimoškolní zájmovou činností v podobě Korespondenčního semináře inspirovaného
chemickou tematikou (KSICHT) a obdobných aktivit pro žáky středních škol.
Předmět je určen pro studenty, kteří se chtějí naučit rozvíjet schopnosti nadaných středoškolských žáků projevujících
zájem o chemii. Formou semináře a diskuzí se studenti seznámí se způsoby a uskalími vzdělávání nadaných žáků. Dále se
studenti aktivně zapojí do organizace korespondenčního semináře včetně vytvoření úlohy a opravení došlého řešení.
Koncepce semináře vyžaduje tvůrčí přístup studentů k tvorbě úloh a dostatečné didaktické a odborné znalosti. Seminář je
určen především studentům učitelství v magisterském stupni studia.
Literatura
http://ksicht.natur.cuni.cz
učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí Microsoft Teams (tým 12ouauc).
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (11.10.2020)
During the seminar, students will learn about extracurricular activities in the form of an Inspired Correspondence Seminar
chemical theme (KSICHT) and similar activities for secondary school students.
The course is designed for students who want to learn how to develop the abilities of gifted high school students
interest in chemistry. In the form of seminars and discussions, students will learn about the ways and skills of educating gifted pupils. Next,
students actively participate in the organization of the correspondence seminar, including the creation of a task and correcting the solution.
The conception of the seminar requires a creative approach of students to the task creation and sufficient didactic and professional knowledge. The seminar is
intended primarily for students of teacher training in the Master's degree program.
Literature
http://ksicht.natur.cuni.cz
textbooks of basic chemistry courses for universities and specialized articles
The course takes place in person, in case of impossibility to attend the faculty or the impossibility of full-time teaching, the course will take place in the online environment Microsoft Teams.
It is necessary to log in to the Microsoft Teams platform with a faculty/university e-mail and a faculty / university login!
Poslední úprava: Šmejkal Petr, doc. RNDr., Ph.D. (11.10.2020)
Literatura -
J. Vacík: Obecná chemie, SPN 1986
P.W.Atkins: General Chemistry, Oxford University Press 1996
J.Sedláček a kol.: Příklady z obecné chemie, Karolinum 2010
C.E.Housecroft et al. Anorganická chemie, VŠCHT Praha 2014
N. N. Greenwood – A. Earnshaw: Chemie prvků. Informatorium, Praha 1993
www.studiumchemie.cz
Poslední úprava: Šmejkal Petr, doc. RNDr., Ph.D. (29.10.2019)
J. Vacík: Obecná chemie, SPN 1986
P.W.Atkins: General Chemistry, Oxford University Press 1996
J.Sedláček a kol.: Příklady z obecné chemie, Karolinum 2010
C.E.Housecroft et al. Anorganická chemie, VŠCHT Praha 2014
N. N. Greenwood – A. Earnshaw: Chemie prvků. Informatorium, Praha 1993
www.studiumchemie.cz
Poslední úprava: Šmejkal Petr, doc. RNDr., Ph.D. (29.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -
Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní účast na organizaci korespondenčního semináře, konkrétně vytvoření alespoň jedné úlohy a recenze alespoň 3 úloh.
Poslední úprava: Hrubeš Jan, Ing. (12.02.2020)
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes: Course-unit credit is awarded on condition of having actively participated in the correspondence seminar, namely creating at least one task and reviewing at least 3 tasks.
Poslední úprava: Hrubeš Jan, Ing. (12.02.2020)
Sylabus -
V úvodních hodinách se studenti seznámí se stávajícími možnostmi mimoškolního vzdělávání nadaných žáků v chemii. V další části kurzu budou studenti vedeni k vypracování úlohy vhodné do korespondenčního semináře, která prochází recenzí formou ?peer-review". Úloha musí být nápaditě zpracována, důraz je kladen jak na didaktickou, tak na odbornou stránku, přičemž se předpokládá čerpání potřebných informací z odborné literatury. Podmínky získání zápočtu: Vypracování úlohy zařazené do korespondenčního semináře a opravení došlého řešení, provedení alespoň dvou recenzí úloh ostatních autorů. Literatura <http://ksicht.natur.cuni.cz/> učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (29.10.2019)
In the introductory lessons, students will learn about existing possibilities of extracurricular education of gifted pupils in chemistry.In the next part of the course students will be guided to elaborate a task suitable for a correspondence seminar, which undergoes peer-review. The task must be imaginatively elaborated, with emphasis on both didactic and professional aspects, assuming the necessary information fromliterature. Assesment methods and criteria linked to learning outcomes: Conditions for obtaining the credit: Elaboration of the task included in the correspondence seminar and correcting the solution, at least two reviews of the tasks of other authors. Literature <http://ksicht.natur.cuni.cz/> textbooks of basic chemistry courses for universities and specialized articles
Poslední úprava: Míka Luděk, RNDr., Ph.D. (29.10.2019)
Výsledky učení -
Student se systematicky zabývá stávajícími možnostmi mimoškolního vzdělávání nadaných žáků v chemii.
Student vypracuje úlohu vhodnou do korespondenčního semináře KSICHT.
Student podrobuje úlohu recenzi formou peer-review.
Student zdůrazní didaktickou stránku úlohy.
Student zohlední odbornou stránku úlohy.
Student čerpá potřebné informace z odborné literatury.
Student opraví došlé řešení úlohy.
Student vypracuje recenze úloh s využitím relevantních argumentů.
Poslední úprava: Šmejkal Petr, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
The student systematically examines the existing opportunities for extracurricular education of gifted students in chemistry. The student develops an assignment suitable for a KSICHT correspondence seminar. The student submits the assignment for peer review. The student will emphasize the didactic aspect of the assignment. The student will consider the professional aspect of the assignment. The student draws the necessary information from the professional literature. The student corrects the received solution of the assignment. The student reviews the assignment using relevant arguments.
Poslední úprava: Šmejkal Petr, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2024)