PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Distanční vzdělávání v chemii - MC280P64A
Anglický název: Education in Chemistry - distance learning
Český název: Distanční vzdělávání v chemii
Zajišťuje: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: 10
Minimální obsazenost: 2
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
Vyučující: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
Anotace -
Přednáška a cvičení Distanční vzdělávání v chemii si klade za cíl nejen vytvořit teoretické základy v problematice současného fenoménu, ale také umožnit studentům vhled do jednotlivých rolí v distančním vzdělávání a také praktický nácvik dovedností nutných pro tyto role.
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí ZOOM nebo Meet.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (17.02.2022)
Literatura

Květoň,K.: Základy on - line výuky a e - Learnig CESNET, ČVUT, Praha 2002
Průcha, J.; Míka, J.: Distanční studium v otázkách, CSVŠ, Praha, 2000
Zlámalová, H.: Příručka pro tutory distančního vzdělávání, VŠB-TUO, Ostrava

 

Moodle tutoriál: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5280

rozcestník UK: https://dl.cuni.cz/

Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (02.10.2020)
Požadavky ke zkoušce

Zápočet:

-splnění úkolů (v Moodle)

Zkouška:
- praktická v Moodle (teorie + praktické úlohy) v rozsahu přednášek a cvičení

Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)
Sylabus -

1. Úvod do problematiky DiV
2. Historie a druhy DiV
3. Přednosti a nedostatky DiV
4. Průběh studia, vztahy mezi účastníky
5. Komunikace
6. LMS Moodle a další systémy
7. Práce v kurzu
8. Tvorba a správa kurzu 1
9. Tvorba a správa kurzu 2
10. Dokumenty a multimédia vhodná pro DiV
11. Návrh a příprava videozáznamu chemického experimentu
Součástí je také studentská práce s LMS Moodle, návrh, tvorba a pilotáž kurzu, vyzkoušení si role autora, tutora i účastníka kurzu.

Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (02.10.2020)
Výsledky učení -

Výsledky učení:

  • Student popíše úvod do problematiky distančního vzdělávání (DiV) a jeho význam v současném vzdělávacím systému.
  • Student analyzuje historii a různé druhy DiV, včetně jejich výhod a nevýhod.
  • Student hodnotí přednosti a nedostatky DiV z pohledu různých skupin účastníků vzdělávacího procesu.
  • Student objasní průběh distančního studia a vztahy mezi účastníky, včetně role tutora, facilitátora a studujícího.
  • Student vysvětlí klíčové aspekty efektivní komunikace v rámci DiV.
  • Student pracuje s LMS Moodle, LMS Google Classroom a dalšími systémy pro správu učení, včetně jejich funkcí a možností.
  • Student se zapojuje do práce v kurzu, plní úkoly a aktivně se účastní diskuzí.
  • Student navrhuje a spravuje kurz, přičemž aplikuje získané dovednosti z předchozích modulů.
  • Student vytváří dokumenty a multimédia vhodná pro DiV.
  • Student připraví návrh videozáznamu chemického experimentu, aby odpovídal potřebám DiV.
  • Student navrhne aktivity pro hodnocení postupu distančním vzděláváním.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK