|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (10.02.2021)
Obvykle studenti absolvují tuto praxi v malých skupinkách, aby společně mohli diskutovat zažívanou školní realitu. Po celou dobu se studentům věnuje fakultní učitel, který po (své) odučené hodině probírá se studenty různé pedagogické a didaktické aspekty, jedná se o tzv. rozborovou hodinu. Fakultní škola umožňuje studentům učitelství navštívit hodiny chemie u vícero učitelů chemie, aby získali plastičtější představu o možnostech vedení výuky, tedy o různých vyučovacích stylech. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (12.02.2020)
Příručka k pedagogickým praxím, 2020: https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/metodika-praxe-prf-uk-jednostranne.pdf Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002 |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (10.02.2021)
Absolvování 10 náslechů vyučovacích hodin chemie nebo laboratorních prací z chemie (doporučeno 8 VH + 2 LP) na vybraném gymnáziu nebo střední škole, ne na škole základní. Provádění záznamů náslechů, rozbory a diskuse hodin s fakultními učiteli po skončení náslechů. Předložení záznamů ke kontrole po skončení náslechové praxe vedoucí pedagogických praxí z chemie na KUDCH. --------------------------- V případě mimořádného stavu během studia je možné absolvovat videohospitace v hodinách chemie či jiným způsobem praxi splnit. Studenti se však vždy musejí domluvit s garantem praxí. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (10.02.2021)
1 týden praxe na střední škole formou hospitací v aprobačních předmětech studenta. Hospitace a následné rozbory hodin jsou prováděny skupinově (4 až 5 studentů) u jednoho či více fakultních učitelů školy. Studenti si provádějí zápisy z pozorování výuky a konzultují s FU jednotlivé kroky či jevy z vyučování. Kromě praktické terénní části na konkrétní škole studenti absolvují před a po praxi setkání s garantem praxí za chemii. Během těchto setkání nejprve společně diskutují, jaké jevy budou během náslechů sledovat, a po praxích sdílejí své poznatky, dojmy, tipy a námitky. Reflexe pedagogické praxe, byť náslechové, je důležitou součástí a přípravouna vlastní pedagogickou praxi v následujícím akademickém roce. ---------------------------- V případě mimořádného stavu během studia je možné absolvovat videohospitace v hodinách chemie či jiným způsobem praxi splnit. Studenti se však vždy musejí domluvit s garantem praxí. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (25.03.2019)
Pro závazné přihlášení na náslechovou pedagogickou praxi vyplňte do 15.1. tabulku v obecných informacích o pedagogických praxích https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace. Za obsahovou stránku náslechové praxe z chemie odpovídá vedoucí pedagogických praxí z chemie na KUDCH: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. (10.02.2021)
Předmět si zapíší všichni studenti bakalářských studijních oborů Chemie se zaměřením na vzdělávání (maior a minor). |