Poslední úprava: PhDr. Petr Novotný, Ph.D. (05.01.2023)
Předmět je členěn do tří tematických sekcí. První vede k zamyšlení nad rolí technologií ve výuce, druhá sekce je věnována obecně použitelným dovednostem práce s ICT, třetí pak představuje přímo pro školu vyvíjené nástroje.
Aktuality, studijní materiály, konkrétní rozložení témat a zadání seminárních prací viz LMS GoogleClassroom.
V průběhu výuky jsou, vzhledem k povaze témat, opakovaně používány anglicky psané odborné podklady – cookbooks a internetové zdroje, specializovaný software ap.
Pro reálný nácvik a zvládnutí distanční výuky a jejího technologického aspektu je jedno setkání vedeno distanční formou prostřednictvím LMS (zpravidla téma "LearningManagementSystem aneb Moodle není jediný").
Sekce A
- digitální technologie a jejich vliv na žáka
- prezentační software&dovednosti
- lineární a nelineární prezentace, screen-free teaching
- Autorský zákon 121/2000 Sb.
Sekce B
- práce s multimédii
- video
- zvuk
- vektory
- rastry
- 3D tisk
- rozšířená realita
- bioinformatika aneb biologie skrz klávesnici
- GIS for dummies
Sekce C
- LearningManagementSystem aneb Moodle není jediný
- distanční vzdělávání jako fenomén
- technické a kompetenční předpoklady pro úspěšnou distanční výuku
- motivace po drátě - specifika distanční výuky v afektivní oblasti
- práce s interaktivní tabulí - na hraně retro stylu
- aktivizační technologické prvky - inspiromat aplikací, zejména mobilních
- instrumentace školního pokusu
- black-box sestavy
- mobile-first
- DIY přístup
- remote labs
- self-regulated learning a jeho technologická podpora