|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (11.07.2023)
Praxe probíhá formou hospitací vyučovacích jednotek u fakultních učitelů. Studenti jsou rozděleni do dvou až pětičlenných skupin. Každá skupina hospituje 1 týden na vybraných školách u několika fakultních učitelů, typicky v hodinách fyziky, chemie, zeměpisu a geologie, pokud je na dané škole vyučována samostatně, případně v rámci integrovaného předmětu „přírodní vědy“. Skupina obvykle hospituje 2-3 dny na střední škole a 2 dny na základní škole. Požadovaný počet hospitací je 10 hodin za celou praxi. Po domluvě s fakultními učiteli je možné si připravit mikrovyučování v podobě aktivity schválené fakultním učitelem. Kromě zapsání praxe do SISu je třeba se na praxi přihlásit prostřednictvím tabulky sdílené dr. Jelenem a to v termínu do 15.1. pro LS a do 15.6. pro ZS kvůli zajištění škol pro praxi. V případě distanční výuky lze využít náslechů vyučovacích jednotek nahraných na internetu, více informací bude v Google Classroom, kam je třeba se přihlásit univerzitním účtem. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (15.07.2023)
ČAPEK, R. (2017). Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2019). Líný učitel. Cesta pedagogického hrdiny. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2020). Líný učitel. Kompas moderního učitele. Praha: Raabe s. r. o. FONTANA, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. Praha: Portál. GANAJOVÁ, M. a kol. (2021). Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika. GILBERT, I. (2013). Essential Motivation in the Classroom. New York: Routledge. KARNSOVÁ, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing, a. s. KOLEKTIV AUTORŮ (2020). Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Praha: PřF UK. https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/praxe-online.pdf KOPŘIVA, P. a kol. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. KREJČOVÁ, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál. PETTY, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál. SIEGLOVÁ, D. (2019). Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s. SITNÁ, D. (2013). Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál. VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. (2021). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a. s. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (11.07.2023)
POŽADAVKY K ZÁPOČTU |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (11.07.2023)
Harmonogram náslechových praxí: 1.Přihlášení se k náslechové praxi prostřednictvím tabulky sdílené panem doktorem Jelenem - do 15.1. pro náslechy v LS a do 15.6. pro náslechy v ZS 2. Informační schůzka cca 1 týden před praxemi (při distanční výuce může být i online formou přes Google Meet) + rozborová schůzka předem shlédnutých ukázkových hodin 3. Vlastní týdenní náslech; počítejte s tím, že vás hospitace vytíží na celý týden, je to časově náročné (cesta do/ze školy, hospitace, rozbory hodin, úkoly, studium materiálů školy, seznamování se zázemím školy ad.) 4. Reflexní schůzka cca 1 týden po praxích (při distanční výuce může být i online formou přes Google Meet) 5. Udělování zápočtů na zápočtové schůzce po odevzdání záznamů z hospitovaných hodin a dalších materiálů a účasti na reflexní schůzce. |