Kurz je zaměřen na úvodní seznámení s problematikou digitální gramotnosti, s možnostmi využití digitálních
technologií v pedagogické praxi a na rozvoj základních uživatelských dovedností v práci s vybranými online aplikacemi pro tvorbu interaktivního digitálního obsahu.
Absolventi znají koncept digitální gramotnosti a rozumí jeho praktické využitelnosti. Vysvětlí základní pravidla pro využití digitálních technologií se zaměřením na význam a charakteristiky hybridních forem výuky v pedagogické praxi. Umí připravit a prezentovat vzdělávací digitální obsah určený pro synchronní a diachronní formy on-line výuky.
Kurz je realizován formou pravidelných konzultačních seminárních setkání a individuální prací studenta*ky mezi jednotlivými setkáními, jejímž cílem je individuální osvojení seminárního tématu a vypracování požadovaných výstupů.
Poslední úprava: Kolář Pavel, Mgr., M.T.S., Th.D. (24.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu
1. Individuální vypracovaní a odevzdání 3 digitálních výstupů se vzdělávacím obsahem. Student*ka vytvoří s využitím webových aplikací tři funkční a typologicky odlišné formy digitálního vzdělávacího obsahu (např. on-line test/kvíz, pracovní list, prezentaci).
2. Krátký on-line test zaměřený na oveření znalosti základních termínů spojených s tématem.
Poslední úprava: Kolář Pavel, Mgr., M.T.S., Th.D. (24.09.2024)
Literatura
Studijní materiály: Studijní e-materiál (e-skripta) budou k dispozici všem zapsaným studentům a studentkám v průběhu kurzu.
Poslední úprava: Kolář Pavel, Mgr., M.T.S., Th.D. (24.09.2024)
Sylabus
Přehled tematických okruhů kurzu s příslušnou dotací seminárních hodin: 1. Koncept digitální gramotnosti a jeho praktická využitelnost (1) 2. Formy integrace digitálních vzdělávacích nástrojů do vzdělávací a výchovné činnosti v současné škole a volnočasové činnosti (1) 3. Praktické osvojení vybraných online nástrojů pro tvorbu digitálních vzdělávacích obsahů (8)