Volitelný předmět stáž je určen pro studenty bakalářských i navazujících magisterských programů. Je zaměřen na využití teoretických poznatků v praxi. Praxe, realizovaná během stáže, je svázaná s náplní teoretického studia všech vyučovaných oborů na KTF UK. Studenti si osvojí praktické dovednosti potřebné k vykonávání jejich budoucího povolání. Cílem předmětu je zvýšení kvality pregraduálního vzdělávání a lepší připravenost absolventů pro podmínky trhu práce.
Studenti si mohou zvolit stáž v tuzemských i zahraničních institucí z připravené nabídky (viz webové stránky fakulty, pro bližší informace student bude kontaktovat koordinátora z odboru pro zahraniční vztahy), nebo si sami mohou domluvit stáž na jimi zvoleném pracovišti.
Stáž je možné absolvovat v takové organizaci nebo instituci, jejíž činnost prokazatelně souvisí se zaměřením studia studenta.
Podmínky pro vykonání stáže se řídí podle konkrétní dohody s institucí, kde bude stáž vykonávána. Pro stáž v zahraničí je navíc vyžadována znalost daného cizího jazyka.
Předmět je určen pro studenty všech vyučovaných oborů na KTF. Pro studenty Ústavu dějin křesťanského umění je vhodný zvlášť pro ty, kteří si zapsali předměty: Památková péče – historie a legislativa (Bc.), Restaurování uměleckých děl (Bc.), Vznik a vývoj muzeí a galerií v Evropě a USA (NMgr.), Památková péče (NMgr.), Muzea, galerie a sbírky (NMgr.).
Před zahájením stáže je podepsána dohoda mezi studentem, vysílající a přijímající organizací o době trvání, náplni a konkrétních podmínkách stáže, která je závazná pro všechny tři strany. (Podmínky se mohou u jednotlivých organizací lišit.)
Po ukončení stáže musí student sepsat závěrečnou zprávu, kde zhodnotí přínos absolvované stáže, jakou činností byl pověřen, do jaké míry stáž pomohla studentovi v přípravě na zapojení do pracovního procesu po ukončení studia a jaký byl jeho přínos pro organizace, kde stáž probíhala.
Student po ukončení stáže předloží písemné potvrzení o úspěšném absolvování stáže od organizace, kde stáž probíhala.
Minimální délka stáže v tuzemských institucích je 60 hodin.
Minimální délka stáže v zahraničních institucích jsou 2 měsíce.
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně, předmět je možno zapsat mimo plán
Poslední úprava: Zlatohlávek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (30.08.2023)
The elective internship course is designed for students of bachelor's and master's programmes. It focuses on the application of theoretical knowledge in practice. The internship is linked to the theoretical studies of all taught disciplines at the Faculty of Arts, Charles University. Students acquire practical skills necessary for their future profession. The aim of the course is to increase the quality of undergraduate education and better prepare graduates for the conditions of the labour market.
Students can choose an internship in domestic and foreign institutions from the prepared offer (see the faculty website, for more information the student will contact the coordinator of the Department for International Relations), or they can arrange an internship at their chosen workplace.
The internship can be completed in an organisation or institution whose activities are demonstrably related to the student's field of study.
The conditions for the internship are governed by the specific agreement with the institution where the internship will be carried out. In addition, knowledge of the foreign language is required for the internship abroad.
The course is intended for students of all disciplines taught at the CTF. For students of the Department of Christian Art History it is especially suitable for those who have enrolled in the following courses: Heritage Conservation - History and Legislation (BA), Restoration of Works of Art (BA), The Origin and Development of Museums and Galleries in Europe and the USA (NMgr.), Heritage Conservation (NMgr.), Museums, Galleries and Collections (NMgr.).
Prior to the start of the internship, an agreement is signed between the student, the sending and the receiving organisation on the duration, content and specific conditions of the internship, which is binding for all three parties. (Conditions may vary from one organisation to another.)
At the end of the internship, the student must write a final report evaluating the benefits of the internship, the activities he/she has been assigned to, the extent to which the internship has helped the student to prepare for entry into the workforce after graduation, and the contribution the student has made to the organisations where the internship took place.
The student will submit a written certificate of successful completion of the internship from the organisation where the internship took place.
The minimum duration of the internship in domestic institutions is 60 hours.
The minimum duration of the internship in foreign institutions is 2 months.
Note: the course can be enrolled repeatedly, the course can be enrolled outside the schedule
Poslední úprava: Zlatohlávek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (30.08.2023)