|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Jansová, Ph.D. (21.09.2021)
ve výsledku definují nové metodologické a badatelské perspektivy. V tomto smyslu se nezřídka revizionisticky zpochybňoval tradiční (humanistický) základ dějin umění, zejm. pod vlivem poststrukturalistických a postmoderních přístupů (feminismus, post-kolonialismus, sémiologie ad.) a zvl. od 90. let 20. století v kontextu tzv. nových/kritických dějin umění. Cílem kurzu je mapovat a představit tyto různorodé metodologické impulsy, které zásadně proměnily obor dějin umění. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Jansová, Ph.D. (21.09.2021)
Cílem kurzu je mapovat a představit tyto různorodé metodologické impulsy, které zásadně proměnily obor dějin umění. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Jansová, Ph.D. (21.09.2021)
Seznam literatury: Laurie Schneider Adams, The Methodologies of Art, Boulder 1996 Michael Baxandall, Inteligence obrazu a jazyk dějin umění. Výbor z textů, Praha 2019 Hans Belting, Konec dějin umění, Praha 2000. Georg Iggers, Dějepisectví ve 20. století. Od vědecké objektivity k postmoderní výzvě, Praha 2002. Ladislav Kesner (ed.), Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech, Jinočany 1997. Jiří Kroupa, Metody dějin umění. Metodologie dějin umění 2, Brno 2010. Donald Preziosi (ed.). The Art of Art History: A Critical Anthology, Oxford 1998.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Jansová, Ph.D. (21.09.2021)
Forma zkoušení: ústní (rozprava nad esejí) |