|
|
|
||
Třetí část kurzu polského jazyka pro studenty, kteří absolvovali kurzy Polština I a Polština II. Poslední úprava: Sitarz Krzysztof, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je postupné rozšiřování jazykových kompetencí studentů na základě autentických jazykových materiálů. Poslední úprava: Sitarz Krzysztof, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
Ukončeno zápočtem. Poslední úprava: Sitarz Krzysztof, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
Vlastní materiály lektora, nahrávky (podcasty, videa) a články. Poslední úprava: Sitarz Krzysztof, Mgr. (22.09.2024)
|
|
||
Výuka je vedena komunikativní metodou (důraz na konverzaci, rozvoj slovní zásoby a praktické použití gramatických pravidel). Poslední úprava: Sitarz Krzysztof, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
Zápočet na základě docházky a aktivní účasti. Testování bude probíhat průběžně. Hodnocení studentů je založeno na škále písmen A-F, která vychází z Opatření děkanky číslo 20/2019
Poslední úprava: Sitarz Krzysztof, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
Program kurzu: 1-2. Opakování dosavadních znalostí: cvičení a konverzace s důrazem na správné použití sloves. Lexikální a překladová cvičení, rozvoj slovníku, psaní, simulace reálných situací. 3. Množné číslo – opakování a rozšiřování dosavadních znalostí, konverzace. 4. Kolik ušetříme? Rozvoj slovníku, poslechová a lexikální cvičení, konverzace. 5. Minulý čas nepravidelných sloves – opakování a rozšiřování dosavadních znalostí. 6-7. Cestování (vlakem, autobusem, letadlem) – rozvoj slovní zásoby, konverzace, čtení a poslech. 8. Temná minulost v muzeích – poslechová a lexikální cvičení, konverzace. 9. Stupňování přídavných jmen – gramatický úvod a cvičení, konverzace. 10. Víte, kde je…? Poslech, rozvoj slovníku a konverzace.
11. Podminňovací způsob: gramatický úvod a praktická cvičení.
12. Média a jejich vliv - rozšiřování slovní zásoby. 13. Text nebo nahrávka týkající se aktuálního dění (lexikální cvičení, rozvoj slovníku, konverzace). 14. Lexikální cvičení, konverzace, opakování dosavadních znalostí.
15. Umělá inteligence - poslechová cvičení, rozvoj slovníku a konverzace. 16. Co stojí za to vidět v Polsku? - konverzace, rozvoj slovníku, lexikální cvičení. 17. Souborové číslovky – gramatický úvod a cvičení. 18. Popis místa – konverzace na základě nahrávek, rozvoj slovníku. 19. Jsem občan – lexikální a gramatická cvičení, konverzace. 20. Paměť, hranice a národní identita (práce s textem, rozvoj slovníku a konverzace). 21. Rozkazovací způsob – gramatický úvod a cvičení, konverzace. 22. Konverzace týkající se zájmů studentů (na základě textů, nahrávek). Opakování dosavadních znalostí. 23-24. Prezentace studentů, konverzace, rozvoj slovníku a opakování dosavadních znalostí.
Poslední úprava: Sitarz Krzysztof, Mgr. (16.09.2024)
|