|
|
|
||
Seminář se věnuje rozvoji dovednosti psaní pro akademické účely. Na základě různých typů odborných textů se studenti seznámí se strategiemi a postupy akademického psaní. Osvojí si nezbytné fráze, obraty a gramatické struktury, které jsou pro tyto typy typické. Nabyté znalosti studenti v semináři prakticky využijí a procvičí při tvorbě vlastních písemných výstupů.
Hlavní okruhy: - Formální dopis - Resumé - Abstakt - Interpreatce grafu - Esej, úvaha Poslední úprava: Nováková Karolína, Mgr. (06.02.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj dovednosti psaní pro akademické účely. Poslední úprava: Nováková Karolína, Mgr. (06.02.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Aktivní podíl na práci v semináři, maximálně dvě neomluvené neúčasti; I v případě neúčasti je student povinen vypracovat domácí úkoly zadané v semináři. Odevzdání všech úkolů. Zadání, forma a termíny odevzdání – viz níže
Hodnocení studentů je založeno na škále písmen A-F, která vychází z Opatření děkanky číslo 20/2019 (https://fsv.cuni.cz/opatreni-dekanky-c-20/2019)
Poslední úprava: Nováková Karolína, Mgr. (06.02.2024)
|
|
||
Literatura Tištěné zdroje: Bischofová, J., Hasil, J., Hrdlička, M., Kramářová, J. Čeština pro středně a více pokročilé. Praha: Karolinum 1999. Hradilová, D. a kol.: Czech it up 4! Čeština pro cizince. Úroveň B2. Učebnice. Olomouc 2020. Hradilová, D. a kol.: Czech it up 5! Čeština pro cizince. Úroveň C1. Učebnice. Olomouc 2019. Kestřánková, M. a kol.: Čeština pro cizince. Úroveň B1. Učebnice. Brno: Edika 2016. Kestřánková, M. a kol.: Čeština pro cizince. Úroveň B2. Učebnice. Brno: Edika 2013. Zbíral, R. Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Linde, Praha 2009.
Elektronické zdroje: Český národní korpus. Ústav českého národního korpusu. Dostupné na http://ucnk.ff.cuni.cz Internetová jazyková příručka: Internetová jazyková příručka (cas.cz) Poslední úprava: Nováková Karolína, Mgr. (06.02.2024)
|
|
||
Slovní monologické: vysvětlovací, instruktážní Slovní dialogické: vyjasňování, tázání se, hledání příkladů Názorně demonstrační: práce s myšlenkovými mapami, video Dovednostně-praktické: napodobování, produkce textu
Poslední úprava: Nováková Karolína, Mgr. (06.02.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nováková Karolína, Mgr. (06.02.2024)
|