|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (11.08.2020)
Tým expertů bude muset vypracovat návrh vyhodnocení intervencí do oblasti výzkumu, vývoje a inovací, které byly uskutečněny v rámci Evropských strukturálních fondů v období 2007 až 2013. |
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (12.09.2021)
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled o politice výzkumu a vývoje v globálním kontextu prostřednictvím zadání konkrétního „expertního“ úkolu. Nejdůležitější definice, trendy a paradigmata budou diskutovány na případové studii, která byla reálně v roce 2021 zadána v sousedním Sasku. Kurz tak poskytne unikátní příležitost řešit reálně zadaný úkol, který vyžaduje všechny prvky projektu – od analýzy až po návrh a prezentaci řešení. Dalším cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými subjekty/aktéry systému výzkumu a vývoje v České republice – tj. poskytovateli podpory a výzkumnými centry. Absolventi kurzu by měli být schopni diskutované oblasti porozumět, umět vyhledávat a analyzovat základní informace, popsat základní problematické otázky a svá stanoviska vhodně strukturovat, podpořit argumenty, prezentovat a obhájit. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (11.08.2020)
Literatura obsahuje především odborné publikace, analytické dokumenty, data a některé vybrané právní předpisy - v češtině i v angličtině. Jedná se o údaje Českého statistického úřadu, Úřadu vlády ČR, OECD, Evropského statistického úřadu a dále materiály Technologického centra AV ČR, Technologické agentury ČR, vybrané analytické studie |
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (12.09.2021)
Princip výuky je podmíněn účastí a aktivním zapojením – a to jak v rámci kontaktní či případné on-line výuky, tak v rámci domácí přípravy. Studijní zátěž je rozložena rovnoměrně v průběhu celého kurzu. Studenti vždy připravují vstupy na další hodiny – významná část přípravy se odehrává mimo vlastní hodinu v rámci domácí přípravy. Každý účastník individuálně zpracovává zadané úkoly, ze kterých připravuje drobné shrnutí na každou hodinu. Paralelně se zadáním individuálních úkolů pracuje na svém zadání celý tým. Součástí řešení úkolů je především analýza dokumentů a materiálů (desk research). V rámci hodiny jsou prezentovány dílčí výstupy jednotlivých týmů a připravován další postup. Na závěrečné hodině probíhá prezentace výsledků práce studentů před pozvanými hosty. Vybraní hosté (prezenčně či on-line) se účastní i běžných přednášek, a to na začátku každé hodiny – bude se jednat o krátké představení jejich pracovišť. V případě vhodných epidemiologických podmínek je součástí kurzu jednodenní / půldenní exkurze na vybrané výzkumné centrum. Po celou dobu trvání kurzu je možnost s vyučujícími konzultovat, a to buď formou e-mailu, telefonicky, on-line nebo osobně. Z důvodu zachování maximálního stupně interaktivity je počet účastníků kurzu limitován na 20. Patnáct míst je rezervováno pro studenty FSV UK, pět míst je nabídnuto studentům z ostatních fakult Univerzity Karlovy se zájmem o danou problematiku. |
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (12.09.2021)
Kurz vyžaduje pravidelnou účast a pravidelnou přípravu na zadané úkoly a účast na prezentaci výstupů. Součástí hodnocení je také včasná a aktivní účast na výuce, včasné odevzdání a kvalita všech vypracovaných podkladů včetně závěrečné prezentace. Celkové hodnocení kurzu tvoří tyto složky s těmi to váhami: úkoly (40 %), aktivita během seminářů (30 %) a závěrečná prezentace (30 %). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (11.08.2020)
Hodiny budou probíhat 1 x za týden v bloku od 15:30 do 18:20 hod po dobu prvních sedmi týdnů.
Úvod do problematiky, základní pojmy a koncepty Jak hodnotit výstupy a dopady VaV, zadání evaluační zprávy (host: Lukáš Kačena) Evaluační zpráva I, Technologické centrum AV ČR Evaluační zpráva II, Technologická agentura ČR Evaluační zpráva III, Akademie věd ČR, areál Krč Evaluační zpráva IV, Ústav organické chemie a biochemie ČR, Závěrečná hodina, prezentace, Dlouhá ulice |