|
|
|
||
Obsahem kurzu je česká vzdělávací politika v historickém i globálním kontextu, její klíčová konfliktní témata. Podmínkou absolvování je plnění průběžných úkolů a úspěšná závěrečná prezentace. Poslední úprava: KALOUS/PEDF.CUNI.CZ (26.07.2012)
|
|
||
Cílem kurzu je získat schopnost kritického zamyšlení nad českou vzdělávací politikou. Studenti získají obecný přehled o fungování českého vzdělávacího systému, seznámí se s činností hlavních aktérů, zlepší své porozumění hodnotám a principům formujícím vzdělávací politiku. Účastí na kurzu studenti zvýší své kompetence cíleně se ptát, formulovat a analyzovat problém, komunikovat, argumentovat, prezentovat ústně i písemně. Poslední úprava: KALOUS/PEDF.CUNI.CZ (26.07.2012)
|
|
||
Základní (povinná): Kalous, J., Veselý, A. (Eds.): Vzdělávací politika České republiky v globálním kontextu. Praha, Karolinum 2006. Rozšiřující: Vybrané relevantní pasáže z následujících publikací: Doplňující: Doporučená na základě aktuálně probíraných problémů. K procvičení anglické odborné terminologie: Kalous, J., Štoček, J., Veselý, A. (Eds.): Educational Policy Studies in the Czech Republic. The current state, theoretical and analytical approaches and possible development in an international context. Praha, Nakl. Aleš Čeněk 2007. Poslední úprava: KALOUS/PEDF.CUNI.CZ (26.07.2012)
|
|
||
Výuka vychází z konceptu "blended learning", kombinace různých vzdělávacích prostředí a snahy co nejefektivněji využít to, co které z nich umožňuje. Intenzivní interaktivita při presenční formě (diskuse, hry, presentace) je kombinována s počítačovou výukou (Moodle); knihy si přečte každý sám. Budou přizváni zajímaví hosté - aktéři vzdělávací politiky v ČR.
Poslední úprava: KALOUS/PEDF.CUNI.CZ (26.07.2012)
|
|
||
Kurz je blokový - krátký a intenzivní. Bude vyžadavat průběžnou práci, plnění domácích úkolů, aktivitu při seminářích. Na základě počtu získaných bodů obdrží student(ka) výslednou známku. Poslední úprava: KALOUS/PEDF.CUNI.CZ (26.07.2012)
|
|
||
Kurz proběhne blokovou formou vždy ve čtvrtek v J3018 od 9:30 do 12:20 hod. Při úvodním setkání 3.10. dohodneme upřesnění obsahu kurzu na základě preferencí studentů. Možný obsah výukových bloků: 1.Teorie vzdělávací politiky (VzP) 2.Historie VzP v ČR 3.Regionální VzP (MtŠ, ZŠ, SŠ) 4.Obsah vzdělávání (kurikulum, standardy, státní mnaturita) 5.Vysokoškolská VzP 6.Globální vzdělávací trendy 7.Závěrečné prezentace
Po definitivním uzavření zápisu do SISu (10.10. 14:00 hod.) získají zapsaní studenti kód k přístupu do kurzu na Moodle s připravenou studijní literaturou. Kurz pak bude pokračovat 17.10. s dvoutýdenní frekvencí.
Poslední úprava: KALOUS/PEDF.CUNI.CZ (13.07.2013)
|
|
||
Kurz JSM607 Vzdělávací politika v ČR navazuje na kurz JSB039 Úvod do vzdělávací politiky, jehož absolvování je výhodou, nikoli však nutnou podmínkou možnosti zápisu.
Ohlasy na kurzy vzdělávací politiky Přála bych si, aby více přednášejících zvolilo modernější způsob výuky - třeba jako právě u kurzu vzdělávací politiky. Teď nechci "nosit švestičky ze zahrádky", chodím na jeden volitelný předmět do Hollaru - Sociálně-psychologické aspekty marketingové komunikace, který je vyučován podobně. Jde o to, že po těchto dvou předmětech (mám je oba ve středu) se cítím opravdu obohacena a pak třeba až do večera přemýšlím nad tím, o čem jsme se bavili. Je tedy dobré, když přednášející jsou nejen odborníci, ale také "lidé", kteří toho mnoho zažili a hlavně jsou ochotni a dokážou své zážitky studentům předat. A zároveň se nebojí zkusit nový přístup a těšit se společně se studenty na každé další setkání. J.H. 2011 Vyučující s velkým smyslem pro humor, sebeironií. Má evidentně hodně zkušeností a je přínosné ho poslouchat, ať vypráví cokoliv. N.N. 2011 Vyučující je příliš velký pesimista. N.N. 2011 Vyučující - charismatický borec. N.N. 2012 Určitě bych zachovala domácí práce, kterých bylo sice dost, ale velmi mě bavily a podle mne jsou pro všechny přínosem. N.N. 2012 Jste největším přínosem pro ISS. Jako pedagog, jako vychovatel, jako inspirace pro studenty. Neměňte své zaměření a svůj styl, studenti vás milují a svou práci děláte skvěle. Kéž by vedení školy (školství) bylo ve vašich rukách. E.N. 2011
Ještě druhý den, jsem všem vyprávěla, jak skvělé to ve čtvrtek ve škole bylo! (A věřte mi, v životě jsem slovo "skvělé" v souvislosti s výukou na FSV ještě nepoužila.) K.Š. 2014 A poviem úprimne, lepšíu prednášku/seminár som doposiaľ ani na slovenskej univerzite nezažila. N.G. 2014 Dále viz http://hodnocenikurzu.fsv.cuni.cz/. No řekněte, lze odolat? :-) Poslední úprava: KALOUS/PEDF.CUNI.CZ (18.10.2014)
|