|
|
|
||
Předmět se zaměří na specifika kvalitativního výzkumu, a to jak na sběr dat, tak na jejich vyhodnocení. Důraz bude s ohledem na zařazení předmětu v bakalářském studijním programu kladen na praktické využití těchto metod tak, aby studující byli schopni realizovat vlastní výzkum, ale i posoudit kvalitu výzkumu (např. v pozici úředníka zadávajícího výzkum či hodnotícího nabídky k výzkumu). Z metod sběru dat bude pozornost soustředěna zejména na rozhovor (prakticky) a dále na pozorování a výběr textů; z analytických metod bude probírána kvalitativní obsahová analýza, tematická analýza a interpretativní přístupy. Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (19.11.2021)
|
|
||
Základní literatura Drulák, P. a kol. (2008) Jak zkoumat politiku: Kvalitativní metodologie v politologii a mezinárodních vztazích. Praha: Portál. Hendl, J. (2009) Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. Ritchie, J., Lewis, J. (2003) Qualitative Research Practice. A Guide for Social Science Students and Researchers. London: SAGE. Švaříček, R., Šeďová, K. (2007) Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál.
Doplňková literatura Blaikie, N. (2007) Approaches to Social Enquiry. Polity Press. Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (Eds.). (2005). The Sage Handbook of Qualitative Research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Marshall, C. & Rossman, G. B. (1998). Designing Qualitative Research. Thousand Oaks, CA: Sage. Schreier, M. (2012) Qualitative Content Analysis in Practice. Thousand Oaks, CA: Sage. Silverman, D. (2000) Doing Qualitative Research. A practical handbook. Thousand Oaks, CA: Sage. Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (19.11.2021)
|