|
|
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (19.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (19.09.2022)
Cílem kurzu je poskytnout studentům pohled na vysokoškolskou vzdělávací politiku (její tvorbu, implementaci a dopady na její adresáty) netradiční formou. V rámci výuky využíváme rozličné formy – tj. simulační hry, práce s dokumenty, práce ve skupinách a diskuse s hosty. Po absolvování předmětu by měli mít studenti a studentky základní přehled o principech, které se v oblasti vysokoškolské vzdělávací politiky diskutovány jako zásadní. Volným pokračováním kurzu je Vysokoškolská vzdělávací politika II. v letním semestru.
|
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (22.08.2020)
Zdroje, které budeme při plnění zadání potřebovat, zahrnují odborné publikace a články, které popisují fungování a historii vysokoškolských systémů. Bude se jednat většinou o anglicky psanou literaturu. Enders, J. & Fulton, O. 2002. Higher Education in a Globalising World. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. Fasora, L. & Hanuš, J. 2019. Mýty a tradice středoevropské univerzitní kultury. Brno: Masarykova univerzita. Jirsa, J. (ed.). 2015. Idea university. Praha: Academia. Jongbloed, B. Maassen, P. & Neave, G. (eds.) 1999. From the Eye of the Storm. Higher Educationʹs Changing Institution. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. World Bank. 2002. Constructing Knowledge Societies: New Challenges for Tertiary Education. Washington, D.C.: The World Bank |
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (19.09.2022)
Princip výuky je ze své podstaty podmíněn účastí a aktivním zapojením – a to jak v rámci kontaktní výuky, tak v rámci domácí přípravy. Studijní zátěž je rozložena rovnoměrně v průběhu celého kurzu. Studenti vždy připravují vstupy na další hodiny – významná část přípravy se odehrává mimo vlastní přednášky. Každý účastník individuálně zpracovává zadané úkoly, ze kterých připravuje drobné shrnutí na každou hodinu. Na závěrečné hodině probíhá prezentace studentů před pozvanými hosty. Součástí kurzu je nepovinná jednodenní exkurze na českou veřejnou vysokou školu ve vybraném městě v ČR (v případě vhodných epidemiologických podmínek). Po celou dobu trvání kurzu je možnost s vyučujícími konzultovat, a to buď formou e-mailu, telefonicky nebo osobně. Kurz je doporučen studentům se zájmem o danou problematiku.
|
|
||
Poslední úprava: Dr. Mgr. Aleš Vlk (22.08.2020)
Kurz vyžaduje pravidelnou účast a pravidelnou přípravu na zadané úkoly, účast na prezentaci výstupů a účast na závěrečné exkurzi na vybranou mimopražskou školu. Součástí hodnocení je také včasná a aktivní účast na výuce, včasné odevzdání a kvalita všech vypracovaných podkladů včetně závěrečné prezentace. Celkové hodnocení kurzu tvoří tyto složky s těmi to váhami: úkoly (40 %), aktivita během seminářů (30 %) a závěrečná prezentace (30 %). |
|
||
Poslední úprava: Jana Vojanová (25.01.2024)
PŘEDMĚT: VYSOKOŠKOLSKÁ VZDĚLÁVACÍ POLITIKA I., JSB515 VYUČUJÍCÍ, LEKTOŘI: Anotace
Akademický rok 2022/2023 Literatura, zdroje (bude obsahovat povinnou i dobrovolnou literaturu) Mediální pokrytí kurzu z roku 2020: https://www.ukforum.cz/rubriky/aktuality/7777-vysoka-skola-hrou-i- vzdelavaci-politiku-jde-ucit-hrave
|