PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Komunikace, prezentace a sociální sítě v PR a mediálním prostoru - JSB103
Anglický název: Workshop on PR in practice
Zajišťuje: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: 15
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Iveta Brixí
PhDr. Vilém Novotný, Ph.D.
Anotace
Workshop Komunikace, prezentace a sociální sítě v PR a mediálním prostoru Vás zavede do prostředí médií, sociálních sítí a představí teoretické základy i tajemství komunikace. Převážnou část kurzu strávíme praktickým nácvikem prezentace na Vámi zvolené téma. Dostane se Vám zpětná vazba nejen od vyučujícího, ale také ostatních studentů. Jedná se tedy o skvělou přípravu nejen k obhajobě bakalářské/diplomové práce, ale také prezentace klientovi ve Vašem budoucím pracovním uplatnění.
Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
Cíl předmětu

Cílem workshopu je umět připravit kreativní prezentaci, následně ji sebejistě přednést před publikem, zaujmout posluchače, vyhnout se častým chybám. Zároveň je cílem zorientovat se v sociálních sítích, nových směrech v PR a v literatuře, která se zabývá verbální a neverbální komunikací, praktickými tipy.

Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu

Nezbytnými předpoklady pro absolvování kurzu jsou (1) aktivní účast (2) aktivita během výuky, (3) hodnocení vystopení, (4) prezentace vybraného tématu a (5) samostudium.

 

Ad 1) Aktivní účast

K úspěšnému ukončení kurzu je vyžadována aktivní účast na výuce v minimální míře 70 % (max. 2 absence)

 


 

Ad 2) Aktivita během výuky

Po studentech bude vyžadováno aktivní zapojování do diskusí nad probíranými problematikami

 

Ad 3) Hodnocení vystoupení

K úspěšnému ukončení kurzu je nutné vypracovat 2 zpětné vazby na vystoupení jiných studujících

 

Ad 4) Prezentace

K úspěšnému ukončení kurzu je nutné odprezentovat vybrané téma a odevzdat podklady k prezentaci (například v power pointu nebo handout) (2x 10 minut + podklad + příprava a nácvik)

 

Ad 5) Samostudium

Základní i doporučená literatura + vybraná literatura podle vlastního tématu

Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
Literatura

Základní literatura ke kurzu:

·      Thomson Peter, Tajemství komunikace, Praha: Alman, 2001. Strany 7-52, 75-96 a 119-151

·      Ledden Emma, Úspěšná prezentace (Získejte si své publikum krok za krokem), Praha: Grada, 2018.

·      Gallo Carmine. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse, Grada. Rok vydání: 2012.  Strany 24-29, 83-146, 161-187

·      Gallo Carmine. Mluv jako TED, Praha: Biz books, 2016. Strany 105-126 a 185-208.

·      Losekoot Michelle& Eliška Vyhnánková: Jak na sítě, Praha: Jan Melvil Publishing, 2019.


Doplňková literatura ke kurzu:

·      Jiří Plamínek: Přesvědčivá prezentace (Umění mluvit, slyšet a rozumět – 2., doplněné vydání), Grada

·      Chris Voss: Nikdy nedělej kompromis, Jan Melvil Publishing

·      Brendan Kane: Milion sledujících: Jak získávat nové followery na sociálních sítích, Zoner Press

·      Guy Kawasaki, Peg Fitzpatricková: Umění sociálních médií, Impossible

·      Kim Scottová: Radikální otevřenost, Jan Melvil Publishing

·      Rory Sutherland: Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl, Jan Melvil Publishing

·      Olga Mendlíková: Přesvědčivá prezentace (Špičkové rady, tipy a příklady - 2., aktualizované a doplněné vydání), Grada

·      Ladislav Kopecký: Prezentace v marketingových komunikacích, Grada

·      Robin Kermode: Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali (7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem), Grada

·      Jan Vymětal: Průvodce úspěšnou komunikací, Grada

·      Nina Deissler: Jak překonat stydlivost, ostych a nesmělost (Cesta ke zdravému sebevědomí), Grada

Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
Metody výuky

Workshop probíhá v blocích 6krát za semestr. Je složen ze seminářů, první dva jsou zaměřeny na teorii, v dalších již studenti prezentují, procvičují praktické dovednosti.

Výuka představuje následující aktivity s předpokládanou náročností pro zpracování ze strany studujících (1 ECTS = 30h):

Hodinová náročnost studia (1 ECTS = 30h):

Kontaktní výuka (semináře)                                                                    18h

Vypracování dvou zpětných vazeb na vystoupení jiných studujících              4h

Prezentace (2x 10 min. + prezentace/handout + příprava a nácvik)               32h

Samostudium povinné a doporučené literatury                                             36h

Celkem                                                                                           90h

Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
Sylabus

Workshop je složen ze seminářů, první dva jsou zaměřeny na teorii, v dalších již studenti prezentují, procvičují praktické dovednosti.

 

Datum

Téma

Vyučující

Blok 1 (2x 80 min.)

 

Představení kurzu

Témata, povinnosti studentů, literatura ke kurzu, podmínky zakončení

 

Základy komunikace a prezentačních dovedností

1.     Komunikace - (verbální/neverbální – gestikulace, mimika, řeč těla), aktivní naslouchání a porozumění. Praktické ukázky neverbální komunikace

2.     Prezentace – přesvědčivost a vizualizace prezentace, druhy prezentací, cílová skupina, chyby v prezentacích

3.     Tréma a emoce

4.     9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí (Nejzajímavější prezentace jsou emocionální, originální a nezapomenutelné)

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 2 (2x 80 min.)

Média a Public relations

5.     Stručná definice oboru PR a práce v médiích, jaká média a jakým způsobem nás nejvíce ovlivňují, současná nová média „od rádia po TikTok“

 

Sociální sítě

6.     Jednotlivé platformy a rozdíly v komunikaci (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, TikTok), k čemu jsou sociální sítě dobré a jak zaujmout, obsahový marketing. Jaké profily sledujete na sítích Vy a proč?

 

Výběr tématu vlastní prezentace

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 3 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 4 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 5 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 6 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Závěr – co mi kurz dal?

Iveta Brixí

 

 

 

 

Celkem 20 studentů – 2x prezentace 10minut + pak 10minut hodnocení

V rámci jednoho dne je vždy 8 prezentujících

Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (06.02.2024)
Vstupní požadavky

Workshop je primárně určen studujícím 2. a 3. ročníků bakalářských studijních programů Politologie a veřejná politika a Sociologie a sociální politika. V případě volných míst je otevřen i zájemcům z ostatních studijních programů. Pro kurz nejsou stanoveny žádné prerekvizity.

Poslední úprava: Novotný Vilém, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK