|
|
|
||
Doporučená literatura: Zorkaja, N.M.: Istorija sovetskogo kino. Sankt-Peterburg: Aletejja, 2005. Graščenkova, I. N.: Kino Serebrjanogo veka: russkij kinematograf 10-ch godov i kinematograf Russkogo posleoktjabr'skogo zarubež'ja 20-ch godov. Moskva: Možajev, 2005. Rollberg, P.: Historical dictionary of Russian and Soviet cinema. Lanham: Scarecrow Press, 2008 (2009). Richard Taylor: Filmová propaganda : Sovětské Rusko a nacistické Německo. Praha: Academia, 2016. Elektronické zdroje:
Poslední úprava: Kolenovská Daniela, Mgr., Ph.D. (08.02.2017)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce, recenze vybraného ruského filmu v rozsahu 5 normostran. Poslední úprava: Kolenovská Daniela, Mgr., Ph.D. (08.02.2017)
|
|
||
1. OBRAZ SPOLEČNOSTI V UMĚLECKÉM DOKUMENTU Dziga Vertov, Muž z kinoaparátem, 1929. Artur Aristakisjan, Dlaně, 1993. Alternativně 1. 3. 18:00 promítání a diskuse v kině Ponrepo: Julija Ciurupa, Misija Sibiras, Litva, 2017. Sergej Ejzenštejn, Křižník Potěmkin, 1925. Vsevolod Pudovkin, Admirál Nachimov, 1946. Pavel Lugin, Ivan Hrozný, 2009. Alexandr Ptuško, Ilja Muromec, 1956. Andrej Tarkovský, Andrej Rublev, 1969. Nikita Michalkov, 12, 2007. Grigorij Čuchraj, Balada o vojákovi, 1959.; Čisté nebe, 1961. Alexej German, Poslední vlak, 2004. Fjodor Bondarčuk, 9. rota, 2005. Vladimir Chebotaryov, Gennadij Kazanskij, Člověk obojživelník, 1962. Andrej Tarkovský, Solaris, 1972. Timur Bekmambetov, Noční hlídka, 2005. Alexandr Sokurov, Faust, 2011. Novye Russkie, 2015. Boris Barnet, Dom na Trubnoj, 1928. Vladimir Meňšov, Moskva slzám nevěří, 1979. Alexej Balabanov, Brat, 1997. Pjotr Buslov, Vysockij, sposibo čto živoj, 2011. Andrej Zvjagincev: Návrat, 2003; Leviathan, 2014. Poslední úprava: Kolenovská Daniela, Mgr., Ph.D. (08.02.2017)
|