|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Emler, Ph.D. (16.09.2016)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Emler, Ph.D. (16.09.2016)
Cílem kurzu je seznámit studenty s kulturou německého a rakouského prostředí ve 20. století jako s významným faktorem společnosti, přesahujícím do politických, sociálních i ekonomických sfér života. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Emler, Ph.D. (16.09.2016)
- BECKER, Anette. "The Avant-Garde, Madness and the Great War". In Journal of Contemporary History, Vol. 35, No. 1, January 2000, p. 71-84. - CANALES, Jimena and HERSCHER, Andrew. "Criminal skins: Tattoos and Modern Architecture in the Work of Adolf Loos". In: Architectural History, Vol. 48, 2005, p. 235-256. - FALASCA-ZAMPONI, Simonetta. "Fascism and Aesthetics". In Constellations, Vol. 15, No. 3, 2008, p. 351-365. - HOERDER, Dirk. "Migration and Cultural Interaction across the Centuries". In German Politics and Society, Vol. 26, No. 2, Summer 2008, p. 1-23. - KLAUTKE, Egbert. "Urban History and Modernity in Central Europe" In The Historical Journal, Vol. 53, No. 1, 2010, p. 177-195. - LE RIDER, Jacques. "Mitteleuropa, Zentraleuropa, Mittelosteuropa. A mental map of Central Europe". In European Journal of Social Theory, Vol. 11, No. 2, 2008, p. 155-169. - MOSSE, George L. "Fascist Aesthetics and Society: Some considerations". In Journal of Contemporary History, Vol. 31, No. 2, April 1996, p. 245-252. - PAUCKER, Henri R. Neue Sachlichkeit, Literatur im "Dritten Reich" und im Exil. Stuttgart, 1977. - REUVENI, Gideon. "The ‘Crisis of the Book’ and German Society after the First World War" In: German History, Vol. 20, No. 4, p. 438-461. - ROSSOL, Nadine. "Performing the Nation: Sport, Spectacles and Aesthetics in Germany, 1926-1936". In Central European History, Vol. 43, 2010, p. 616-638. - SCHOEPS, Karl Heinz. Deutsche Literatur zwischen den Weltkriegen. III, Literatur im Dritten Reich. Bern, 1992. - SCHORSKE, Carl E. Fin-de-siècle Vienna, New York, 1980. - dále veškerá povinná literatura na jednotlivé semináře |
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Emler, Ph.D. (16.09.2016)
Povinná aktivní účast na semináři založená na četbě, ústní referát a ústní zkouška založená na písemné seminární práci. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Emler, Ph.D. (16.09.2016)
Pravidelná a aktivní účast na semináři, která zahrnuje průběžné zvládnutí předepsané přípravné četby ke každému probíranému tématu v celkovém rozsahu cca. 180 tiskových stran a na tomto základě aktivní účast na diskuzi o tomto tématu, dále příprava referátu (20 minut) na vybrané téma s využitím studijní literatury v rozsahu cca. 30 tiskových stran a složení ústní zkoušky na základě menší seminární práce na vybrané téma v rozsahu do 10 stran textu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Emler, Ph.D. (16.09.2016)
1. Úvod - formální náležitosti, definice pojmů 2. Otto Dix - George Grosz 3. Paul Klee - Oskar Kokoschka 4. Walter Gropius - Mies van der Rohe 5. Leni Riefenstahl - Swing Kids 6. Joseph Beuys - Gerhard Richter 7. Wolf Biermann - Namenlos 8. Wim Wenders - Tom Tykwer 9. Hundertwasser - Norman Foster 10. Kraftwerk - Totenhosen 11. Karl Lagerfeld - Helmut Newton 12. Shrnutí a diskuse |
|
||
Poslední úprava: PhDr. David Emler, Ph.D. (16.09.2016)
Znalost německého a anglického jazyka, základní znalost soudobých dějin Německa. |