Kurz je určen všem studentům bakalářského i magisterského studia, kteří chtějí začít se studiem španělštiny, a rozšířit tak svoji jazykovou vybavenost o další světový jazyk. Přednostně budou zapsáni studenti bakalářského studia.
Pravidla využívání AI v kurzu:
V rámci kurzu se mohou vyskytnout situace, ve kterých budete vybízeni k používání nástrojů AI, abyste prozkoumali, jak je lze využít. To bude probíhat pouze na dobrovolné bázi. Mimo tyto specifické případy vás žádáme, abyste nepoužívali nástroje AI k vytváření obsahu (text, video, audio, obrázky), který bude součástí studentských prací (úkolů, aktivit, odpovědí atd.) a součástí vašeho hodnocení.
Při procvičování jazykových dovedností je v pořádku používat AI na podporu vašeho jazykového rozvoje. Můžete ji použít pro brainstorming, vytváření osnov, dokonce i při nácviku psané produkce. Pamatujte však, že není v pořádku používat AI k tomu, aby za vás přemýšlela nebo za vás vykonávala náročnou práci s vymýšlením, jak vyjádřit své myšlenky v psaní. PSANÍ = MYŠLENÍ.
Stejně jako u všech zdrojů, které se používají při psaní, by většinu vašeho textu měly tvořit vaše vlastní myšlenky a slova. Pokud bychom chtěli vědět, jak by generativní AI napsala například esej, zeptali bychom se jí. V našem kurzu nás zajímá, jak esej píšete VY.
Veškeré studentské práce odevzdané s využitím nástrojů AI musí jasně uvádět, která část je dílem studenta, která část byla vygenerována AI, jaké prompty byly použity a jak jste s vygenerovaným obsahem pracovali. V takových případech by nemělo být více než 25 % studentské práce vytvořeno pomocí AI. Akademicky poctivé využívání generativní AI zahrnuje poskytnutí úplného přepisu veškerého vygenerovaného obsahu mezi vámi a AI jako součást vaší práce, a to ve správném citačním formátu.
Co se týče nás, vyučujících, jakékoliv použití nástrojů umělé inteligence bude probíhat způsobem, který chrání osobní údaje studentů. Práce studentů nebudou použity k trénování modelů AI.
Více informací o využívání AI na FSV UK viz Stanovisko UK a Doporučení pro studující.
Poslední úprava: Vila Falcón Rocío, Mgr. (25.09.2025)
The course is intended for all Bachelor's and Master's degree students who intend to start studying Spanish and thus expand their language skills with another world language. Students of Bachelor's degree programmes will be given precedence in the course enrollment.
Rules for using AI:
There are situations and contexts within this course where you will be encouraged to use AI tools to explore how they can be used. This will only be done on a voluntary basis. Outside of those circumstances, you are asked not to use AI tools to generate content (text, video, audio, images) that will end up in any student work (assignments, activities, responses, etc) that is part of your evaluation in this course.
When practising your language skills, it is ok to use AI to support your language development. You can use it for brainstorming, creating outlines, even when training written production. Remember it is not ok, however, to use AI to think for you or to do the hard work of figuring out how to express your ideas in your writing. WRITING = THINKING.
As with all sources that are used in writing, your own words and thoughts should provide the bulk of your writing. If we wanted to know how Gen AI would write, for example, an essay, we would ask it. In our class, we are interested in how YOU write an essay and we want to hear your unique voice.
Any student work submitted using AI tools should clearly indicate what work is the student’s work, what part is generated by the AI, which prompts have been used and how you worked with the generated content. In such cases, no more than 25% of the student work should be generated by AI. Academically honest use of Gen AI includes providing a full transcript of any Gen AI generated content between you and the Gen AI as part of your working document using the correct citing format.
As far as teachers’ work with AI is concerned, any use of artificial intelligence tools will be carried out in a way that protects students' personal data. Student work will not be used to train AI models.
More information about AI use can be found in the guidelines set by FSV UK and ethical recommendations provided by Charles University.
Poslední úprava: Vila Falcón Rocío, Mgr. (25.09.2025)
Cíl předmětu -
Po dokončení kurzu studenti budou schopni:
získat a poskytnout osobní základní informace prostřednictvím omezeného spektra otázek a odpovědí;
dávat a ptát se na základní zboží a služby za účelem uspokojení okamžitých potřeb;
poskytovat a získávat konkrétní informace o sobě z jednoduchých textů a vět;
následovat jednoduché a krátké pokyny a instrukce v předvídatelných situacích;
pomalu vyjadřovat ústně a v písemném textu;
vyměňovat základní informace o tématech jako práce, studium, volnočasové aktivity atd. a krátce na ně reagovat;
účastnit se konverzace s využitím základních struktur v předvídatelných situacích za účelem představení sebe, pozdravení, rozloučení, poděkování atd.;
rozumět krátkým a jednoduchým textům jako poznámkám, pohlednicím, cedulím atd.;
vytvářet jednoduché a krátké texty s základními informacemi jako pohlednice, e-maily, žádosti atd.
Poslední úprava: Vila Falcón Rocío, Mgr. (08.09.2023)
Upon completion of the course, students should be able to:
- obtain and give personal basic information through a limited range of questions and answers;
- give and ask for basic goods and services in order to meet the immediate needs
- give and obtain specific information about them from simple texts and sentences;
- follow simple and short directions and instructions, in predictable situations
- express slowly orally and with visual support in a written text;
- exchange basic information about topics like work, studies, leisure activities, etc and
- react briefly to it;
- take part in a conversation using basic structures in predictable situations in order to introduce themselves, to greet, to say goodbye, to thank, etc.;
- understand short and simple texts like notes, postcards, signs, etc.;
- produce simple and short texts with basic information like postcards, emails, application forms, etc.
Poslední úprava: Vila Falcón Rocío, Mgr. (08.09.2023)
Literatura -
Aula internacional Plus 1 – Libro del alumno
Jaime Corpas, Agustin Garmendia, Eva Garcia
Difusión.
Poslední úprava: Vila Falcón Rocío, Mgr. (08.09.2023)