|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
English for Journalists exam test task samples.pdf | English for Journalists exam test task samples | Mgr. Alena Prošková |
|
||
Výrazně zlepšit porozumění při čtení a poslechu autentické angličtiny médií. Zároveň významně posílit vlastní odborný projev - mluvenou i psanou angličtinu pro širokou škálu médií. Připravit a přednést ústní prezentaci na žurnalistické téma - možno pojmout kreativně, např. formou reportáže, interview, recenze (zadání a termín prezentace po dohodě s vyučující). Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
Průběžné sledování aktuálních zpráv v angličtině. Pestrá škála navazujících aktivit v semináři - upevní správnou výslovnost, umožní opakované aktivní použití nových výrazů v odpovídajícím kontextu a připomene pokročilejší gramatické a stylistické jevy. Práce s video/audio materiály ve dvojicích či skupinách. Formální jazykový registr a aktivní používání pokročilejších spojovacích výrazů v písemném i ústním projevu. Příprava a přednesení ústní prezentace - možno pojmout kreativně, např. formou reportáže, interview, recenze (zadání a termín prezentace po dohodě s vyučující). Vyučující je často v roli koordinátora, v kurzu se klade velký důraz na komunikativní dovednosti.
Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
I. Aktivní účast na seminářích - tolerance tří absencí, možnost nahradit absenci účastí na semináři jiné skupiny v témže týdnu. Kontrolní minikvízy. 20 bodů II. Ústní miniprezentace ve dvojicich (2x 5 min) - např. na základě článku publikovaného v posledních dvou letech z těchto akademických časopisů přístupných online přes Shibboleth>Charles Uni>CAS: Journalism Studies (Taylor & Francis), Journalism Practice (Taylor & Francis), Digital Journalism (Taylor & Francis), Journalism (Sage), European Journal of Communication, or Media, Culture and Society, nebo audia či videa z vybraného panelu konference Prague Media Point či ECREA, nebo několika relevantních TED Talks, nebo dle návrhu vyučující. Téma (po dohodě s vyučující) a termín si studenti zapíší do harmonogramu ve sdíleném dokumentu E f J). Vložení stručného shrnutí do sdíleného dokumentu kurzu + zaslání vyučující emailem nejpozději dva dny před vlastní prezentací (osnova, užitečné pokročilejší výrazy, náměty k diskusi). 10 bodů. III. Natočení krátkého audio/video rozhovoru fyzicky či online (finální sestřih 2-3 minuty + původní verze) s rodilým mluvčím v angličtině, profesionálem ve svém oboru, ideálně s přesahem o možnosti řešení určitého problému naší společnosti - vložení odkazů do sdíleného dokumentu DO 21. DUBNA. 10 bodů IV. Závěrečný písemný test - 60 bodů, ukázka typů testovacích položek viz SOUBORY. A (excellent) = 91 % and more B (very good) = 81-90 % C (good) = 71-80 % D (satisfactory) = 61-70 % E (sufficient) = 51-60 % F (fail) = 0-50 % A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required Účast na seminářích je povinná - tolerance tří absencí za semestr. Při delší či častější nepřítomnosti je třeba kontaktovat vyučující (osobně či telefonicky v konzultačních hodinách nebo e-mailem). Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (28.01.2025)
|
|
||
Prerekvizitou pro zápis do tohoto kurzu je úspěšné absolvování kurzu JLB009 v ZS. Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (28.01.2025)
|