PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Strategická komunikace: základní teorie a přístupy - JKM500
Anglický název: Strategic Communication: Basic Theories and Approaches
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2020 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 50 / neurčen (60)
Minimální obsazenost: 20
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=2528
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (12.09.2020)
Kurz JKM500 Strategická komunikace: základní teorie a přístupy je úvodním kurzem do magisterského studia oboru Strategická komunikace. Seznamuje studující s pozicí oboru v kontextu sociálních věd, uvádí základní teorie, koncepty a aktuální informace o strategické komunikaci. Soustředí se především na ukotvení strategické komunikace z pohledu komunikačních studií, ale také sociologie, sociální politiky a bezpečnostních studií.
Nedílnou součástí výuky je četba a vlastní reflexe odborných textů, o nichž se poté diskutuje.
Více informací viz Moodle.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (06.10.2023)

Studijní literatura je uváděna aktuálně ke každé přednášce v Moodle. 

Níže uvedený seznam je pouze orientační. 

 

Coombs, W. T. (2015). The value of communication during a crisis: Insights from strategic communication research. Business Horizons, 58(2), 141–148. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2014.10.003

Full article: Defining Strategic Communication. (b.r.). Získáno 12. září 2020, z https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15531180701285244?casa_token=4AiHQM6Z3R4AAAAA%3AUbSh6Viln8T6rzAguo2w-c2yg9hmrrtE_mLfknx3AZbCp1jSGL9NvUAwoc10ffZ9fzsyFGM1mQNsqA

Full article: Strategic Communication: Defining the Field and its Contribution to Research and Practice. (b.r.). Získáno 12. září 2020, z https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1553118X.2018.1493485?casa_token=DmPWu_f12WgAAAAA%3ALrGyAnlJdT5IUJ3yBw7g0RzJvMsxjJUPIaeRIvZGVIpHEr-mlOU8zlPGoIDBhCvWYcOuQZTgjX4J-g

Heath, R. L., & Gregory, A. (2014). Strategic Communication. SAGE Publications.

Holtzhausen, D., & Zerfass, A. (2014). The Routledge Handbook of Strategic Communication. Routledge.

Planning Strategic Interaction | Taylor & Francis Group. (b.r.). Získáno 12. září 2020, z https://www.taylorfrancis.com/books/9781003064190

Ruler, B. van. (2018). Communication Theory: An Underrated Pillar on Which Strategic Communication Rests. International Journal of Strategic Communication, 12(4), 367–381. https://doi.org/10.1080/1553118X.2018.1452240

Potůček, M. et al. 2017. Public Policy. A comprehensive introduction. Prague, Karolinum Press, ISBN 978-80-246-3556-9, ISBN 978-80-246-3570-5 (pdf). Elektronická verze publikace je pro studenty zdarma k dispozici na Portálu elektronických zdrojů informačního systému UK.

Potůček, M. a kol. Veřejná politika. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2016, ISBN 978-80-7400-591-6.

Potůček, M a kol. Strategické vládnutí a Česká republika. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 360 s. ISBN 978-80-247-2126-2.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK