PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
The psychology of morality - JKB205
Anglický název: The psychology of morality
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 0 (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Ing. Marek Vranka
JUDr. Ing. Petr Koblovský, Ph.D.
Vyučující: JUDr. Ing. Petr Koblovský, Ph.D.
Mgr. Ing. Marek Vranka
Třída: Courses for incoming students
Anotace - angličtina
Beliefs about right and wrong are among the strongest drivers of human behavior. In the recent years, a vast number of studies explored how people form these beliefs, make moral judgments, and act on them. The goal of this course is to offer an introduction to the research in the field of moral psychology. We will read articles from a variety of disciplines including philosophy, animal behavior, neuroscience, economics, and almost every area of scientific psychology. After completion of the course, students will be well versed in the primary issues and debates involved in the scientific study of morality and their applications to situations in every-day life, as well as politics, marketing and journalism.
Poslední úprava: Bednařík Petr, PhDr., Ph.D. (27.11.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK