|
|
|
||
V předmětu se studenti aktivně účastní čtení a interpretace vybraných textů. Texty se tematicky vztahují k oblasti marketingové komunikace, ale přesahují i do filosofie, sociologie, teorie kultury, teorie komunikace atd. Cílem předmětu je poukázat na mnohovýznamovou strukturu odborných textů a naučit studenty jejich kritické recepci. Zároveň si studenti osvojí základní přehled o metodologii a vyzkoušejí aplikaci jednotlivých metod na aktuální příklady textů marketingové komunikace (reklamy, advertoriály, televizní spoty, ad.).
Poslední úprava: Rosenfeldová Jana, Mgr. Ing., Ph.D. (31.01.2023)
|
|
||
Studenti by jednak měli zdokonalit svou schopnost kriticky číst a porozumět odborným textům, ale také by měli být schopni kriticky interpretovat reklamní sdělení a analyzovat je za pomocí představených metod. Poslední úprava: Rosenfeldová Jana, Mgr. Ing., Ph.D. (31.01.2021)
|
|
||
Povinná literatura: Povinné texty k přečtení na následující týden budou studentům zadávány vždy na semináři a budou také nahrávány do Moodlu.
Doporučená literatura: BARTHES, Roland. Mytologie, Brno : Dokořán, 2003 BERGER, Astrhur A. Narratives in Popular Culture, Media and Everyday life. Sage, 1997 ECO, Umberto. Lector in Fabula, Praha : Academia, 2010 ECO, Umberto. Meze interpretace, Praha : Karolinum, 2004 ECO, Umberto. Teorie sémiotiky ,Praha : Argo, 2009 ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu. Praha: Oikomenh, 1993 FOUCAULT, Michel. Diskurs, autor, genealogie. Praha : Svoboda,1994 FRYE, Northrop. Anatomie kritiky, Brno : Host, 2003 HAMAN, Aleš. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany : H+H, 1999 HEIDEGGER, Martin. Básnicky bydlí člověk : německo-česky. Praha : Oikoymenh, 2006 KALAGA, Wojciech. Mlhoviny diskurzu, Brno : Host, 2006 KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Praha : Karolinum, 2010 NEWTON, Kenneth M. Jak interpretovat text, Praha : Periplum, 2008 Rogers, R. 2015. Digital Methods for Web Research. In R.A. Scott and S.M. Kosslyn (eds.). Emerging Poslední úprava: Rosenfeldová Jana, Mgr. Ing., Ph.D. (19.02.2020)
|
|
||
Výuka probíhá formou seminářů v kombinaci s četbou, která bude studentům zadávána vždy na následující týden. Poslední úprava: Rosenfeldová Jana, Mgr. Ing., Ph.D. (15.02.2022)
|
|
||
Podmínkou pro splnění předmětu je: - vypracování dvou domácích úkolů navazujícíh vždy na probíranou analytickou metodu (v průběhu semestru) - aktivní účast na seminářích - závěrečný test
Závěrečné hodnocení: - aktivní účast na seminářích - 40 % - každý domácí úkol bude tvořit 15 % závěrečného hodnocení - závěrečný test - 30 %
Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91% a více = A). Poslední úprava: Rosenfeldová Jana, Mgr. Ing., Ph.D. (21.02.2024)
|