|
|
|
||
Kurz seznamuje studenty se základními koncepty a trendy v oblasti nových médií. Cílem předmětu je poskytnutí teoretického základu, který studenti využijí v dalším studiu jednotlivých oblastí nových médií a marketingové komunikace, a představit aktuální trendy a otázky, které jsou v oblasti digitální komunikace v současné době důležité. Poslední úprava: Moravcová Hana, Ing. Bc., Ph.D. (05.02.2024)
|
|
||
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem a hodnocení předmětu tvoří tři složky s danými váhami – skupinová prezentace (50 %) a závěrečný test (40 %) a individuální domácí úkol (10 %). 1. Skupinová prezentace a komunikační strategie (50 % hodnocení) Studenti zpracují ve skupině online komunikační kampaň nebo strategii dle v průběhu semestru schváleného zadání. Na konci semestru proběhnou prezentace a jednotlivé týmy zároveň odevzdají výsledek v písemné podobě. Skupinová práce je hodnocena jako celek a všichni členové týmu získávají za tuto část atestace stejné hodnocení. 2. Závěrečný test (40 % hodnocení) Písemný test z informací z přednášek, odborné literatury a dalších v průběhu semestru zadaných zdrojů. Studenti vypracují test v Moodle, a to PREZENČNĚ na Hollaru v termínech ve zkouškovém období. Jako dodatečná podmínka je nutnost dosáhnout alespoň poloviny bodů za prezentaci a alespoň poloviny bodů v závěrečném testu. 3. Individuální domácí úkol na téma specifikované na hodině a v Moodle (10 % hodnocení) Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A–F. Celkový výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0–100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0–50 % = F, 51–60 % = E, 61–70 % = D, 71–80 % = C, 81–90 % = B a 91 % a více = A). Poslední úprava: Moravcová Hana, Ing. Bc., Ph.D. (05.02.2024)
|
|
||
Povinná literatura Povinná literatura (kapitoly z publikací, odborné články či další zdroje) bude zadávána v průběhu semestru v návaznosti na probíraná teoretická i praktická témata. Doporučená literatura Anderson, Chris. The long tail: why the future of business is selling less of more. New York: Hyperion, [2006]. Castells, Manuel. The rise of the network society [online]. Second edition, with a new preface. Chichester: Wiley-Blackwell, 2010 [cit. 2021-02-14]. Information age. Dijck, José van. The culture of connectivity: a critical history of social media. New York: Oxford University Press, [2013]. Haraway, Donna Jeanne. Simians, cyborgs, and women: the reinvention of nature. London: Free Association Books, [1991]. Jakubowicz, Karol : Nová ekologie médií. Konvergence a mediamorfóza. Verbum, 2013. Jenkins, Henry. Fans, bloggers, and gamers: exploring participatory culture. New York: New York University Press, [2006]. Jenkins, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, [2006]. Lister, Martin, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant a Kieran Kelly. New media: a critical introduction. Second edition. London: Routledge, [2009] Luoma-aho, V., & Badham, M. (2023). Handbook on digital corporate communication. Edward Elgar Publishing. Macek, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. Media. Macek, Jakub. Úvod do nových médií, Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. Manovich, Lev. Jazyk nových médií. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. Studia nových médií. Marvin, Carolyn. When old technologies were new: thinking about electric communication in the late nineteenth century. [Nachdr.]. New York: Oxford University Press, 1990. McLuhan, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011. Meyrowitz, Joshua. Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2006. Nauman, F. Dějiny informatiky od abaku k internetu. Academia, 2009. Negroponte, N. Digitální svět. Management Press, 2001. Pavlíček, Antonín, Nová média a sociální sítě. Nakladatelství VŠE, 2010. Pavlik, J. V., McIntosh, S. Converging Media : A New Introduction to Mass Communication. Oxford University Press, 2010. Přikrylová, J. (2019). Moderní marketingová komunikace 2., zcela přepracované vydání. Grada. Qualman, E. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Wiley, 2010. Scott, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press, 2007. Standage, Tom. Writing on the Wall: Social Media - The First 2,000 Years. Bloomsbury, 2013. Surowiecki, James. The wisdom of crowds. New York: Anchor Books, [2005]. Thompson, Derek. Hit Makers. The Science of Popularity in an Age of Distraction. Penguin Press, 2017. Weller, Katrin a kol. Twitter and Society. Peter Lang Publishing, 2013. Poslední úprava: Moravcová Hana, Ing. Bc., Ph.D. (05.02.2024)
|
|
||
Kurz se skládá ze čtyř na sebe navazujících obsahových celků: 1. Vývoj a teoretická východiska digitální komunikace a nových médií (Hana Moravcová) 2. Online marketingová komunikace a tvorba digitální komunikační strategie; zadání skupinové práce (Tomáš Jindříšek) 3. Aktuální témata, které rezonují světem digitální komunikace (hosté) 4. Prezentace studentských komunikačních kampaní, diskuse a zpětná vazba Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15830 (V Moodle: seznam literatury, prezentace z přednášek, odevzdání úkolů). Poslední úprava: Moravcová Hana, Ing. Bc., Ph.D. (29.01.2024)
|