|
|
|
||
Kniha jako médium představuje cyklus seminářů pro magistry žurnalistiky, mediálních studií a strategické komunikace (MKPR) a navazuje na již přednášené Kniha jako médium I. a Kniha jako médium II. v bakalářském cyklu žurnalistiky na IKSŽ, přednášejícím je Mgr. Ondřej Műller, programový ředitel Albatros Media, garantem doc. PhDr. Jan Halada, CSc. Cyklus je určen studentům, kteří se zajímají o souvislosti mezi klasickou nakladatelskou branží a současným stavem mediálního světa internetu a vývojem knižního trhu v době nových elektronických médií, a to vždy s případovými studiemi. Poslední úprava: Géla František, Mgr. (09.01.2020)
|
|
||
Ashley, Mike: The Time Machines. The Story of the Science-Fiction Pulp Magazines from the beginning to 1950. Liverpool: Liverpool University Press, 2000. Classen, Albrecht; Eva Parra-Membrives: Bestseller – gestern und heute. Tübingen: Narr Francke Attempo, 2016. Geier, Manfred: Fake – Leben in künstlichen Welten. Reinbek: Rowohlt, 1999. Godin, Seth: This Is Marketing. New York: Portfolio/Penguin, 2018. Halada, Jan: Člověk a kniha. Praha: Karolinum 1963. Halada, Jan: Albatros: 70 let na křídlech dětské literatury. Praha: Albatros, 2019. Hoffmanová, Jana: Stylistika a …Praha: Trizonia, 1997. Kosberg, Rob: Publish. Promote. Profit. Pasadena: Best Seller Publishing, 2018. Lexikon české literatury. Praha: Academia 1985–2008. Norrick-Rühl, Corinna: Internationaler Buchmarkt(BRAMANNSBasics). Frankfurt am Main: Bramann Verlag, 2019. Puchner, Martin: Svět ve slovech. Praha: Host, 2018. Reifová, Irena a kolektiv: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. Schöllhuber, Lucia: Independent Verlage am konzentrierten Buchmarkt. Berlin: De Gruyter Saur, 2016. Šimeček, Zdeněk; Jiří Trávníček: Knihy kupovati…Praha: Academia, 2014. Žižek, Slavoj: Die Pest der Phantasmen. Vídeň: Passagen Verlag, 1999. Poslední úprava: Géla František, Mgr. (09.01.2020)
|
|
||
Celý tento záměr sleduje za cíl komunikačně zajistit a posílit v současné mediální skladbě roli a význam knihy, vytvořit na FSV studijní, pracovní a teoretické zázemí tomuto médiu, které jistě do budoucna svou úlohu v životě člověka a společnosti neztratí, ale které rovněž svou tradicí, již uskutečněnými a v současnosti probíhajícími výzkumy a systematičností patří do portfolia Univerzity Karlovy. V takovéto šíři se tomuto problému v ČR nikdo nevěnuje. Cyklus je určen studentům, kteří se zajímají o souvislosti mezi klasickou nakladatelskou branží a současným stavem mediálního světa internetu a vývojem knižního trhu v době nových elektronických médií. 1. Příběh o vydání Harryho Pottera a jeho důsledky jakomodelový příklad proměny knižního trhu aneb „Hledáme klíče k budoucnosti knižního trhu“. 2. Stručné dějiny tisku a nakladatelské branže z hlediska čtenáře a využití technologií aneb„Příběh o extelopedii, wikipedii a edici OKO“. Co je to Huebnerova křivka? Pokud stála tištěná kniha u zrodu novověku... - znamená to, že s koncem novověku skončí i tištěná kniha? 3 – 9. Labyrintem nakladatelské práce aneb Záludnosti knižního trhu a branže včera, dnes a zítra, tj. sedm přednášek ojednotlivých tématech a otázkách nakladatelské práce: 3. Kuchařka „jak se vaří kniha“, struktura a fungování nakladatelství z klíčové pozice redaktora. Knižní trh, jeho struktura a vývoj, čtenářské preference. 4. Content jako zaklínadlo moderního nakladatelství – smysl a formy kontentového hospodářství. 5. Autor – největší přínos i úskalí? Jak pracovat s autory v éře selfpublishingu. Vzorové příklady ze zahraničí. Selfpublishing, crowd founding. 6. Bestseller, longseller, steadyseller – nakladatelská praxe v éře diktátu bestsellerů. 7. Online versus kamenná knihkupectví – výzva pro nakladatele i pro nové způsoby řízení edičního plánování. Knihy jen pro on-line prodej v e-shopech? Digitální kniha v backlistu jako náhrada tištěného média?Vliv „nových médií“ a „sociálních sítí“. 8. Ediční plán a positioning nakladatelství na trhu – skladba titulů dle „spotřebitelské kaskády“. 9. Integrating the Publishing Enviroment! Jak získat sofistikovaný přehled o řetězci od autora až po čtenáře. Vizualizace dat, hledání správných parametrů k sledování úspěšnosti nakladatelství, komunikace se čtenářem / zákazníkem. Modelování čtenářských a zákaznických „person“. 10. – 11. Hledání Megatrendů či Věštění z křišťálové koule 10. Huebnerova křivka aneb trochu obecné teorie pokroku. Tři možné budoucnosti – tři scénáře dalšího vývoje. 11. – 12. Na cestě do éry umělé inteligence. Scénáře budoucího vývoje knižního trhu a nakladatelské branže. Vývojové trajektorie po roce 2030 aneb Výprava za horizont představitelných událostí.Jak ovlivní vývoj knižního trhu umělá inteligence? Personalizace nabídky a hledání Virtuálního kolportéra / Knihomola.Budou lidé ještě číst? A budou za to něco platit? Poslední úprava: Géla František, Mgr. (09.01.2020)
|