|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Sandra Lábová, Ph.D. (30.08.2022)
Tvůrčí dílny jsou zaměřeny na žánr fotoeseje a na hledání inovativních forem jeho prezentace nejen v časopise, ale i na webových stránkách. Předmět navazuje na teoretická východiska a praktická fotografická cvičení bakalářského studia žurnalistiky. U nově příchozích studentů se předpokládá vysoká znalost fotografie (na praktické i teoretické úrovni). U všech studentů se potom předpokládá schopnost samostatné tvůrčí práce. Předmět je realizován formou přednášek, dílčích zadání a semestrálního projektu. Důraz je kladen na obrazové vyprávění, jednoznačnost, obrazovou kultivovanost. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. František Géla (02.01.2020)
OSVALDOVÁ, Barbora, Radim KOPÁČ a Jaroslav BALVÍN. Pokusy a dobrodružství: poznámky k eseji. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2008, 144 s. ISBN 978-80-246-1498-4 LUBBEN, Kristen. Magnum contact sheets. London: Thames & Hudson, 2014, 524 s. ISBN 978-0-500-54431-0. BOOT, Chris. Magnum stories. London: Phaidon, c2004, 510 s. ISBN 0-7148-4245-1. Magnum. London: Phaidon, 2004, 535 s. ISBN 0-7148-4356-3. NOVOTNÝ, Miloň. Londýn 60. let: Sixties London. 2., upr. vyd., 1. vyd. v nakl. KANT. Praha: KANT, 2014, 119 s. ISBN 978-80-7437-122-6. YOUNG, Jennifer. Picture perfect social media: a handbook for styling perfect photos for posting, blogging and sharing. 1st ed. London: Apple Press, 2014, 176 s. ISBN 978-1-84543-550-9. HANKE, Jiří a Tomáš POSPĚCH. Pohledy z okna mého bytu: Views from the window of my flat : 1981-2003. Praha: KANT, 2013, 191 s. ISBN 978-80-7437-110-3 CHAN, Lawrence. Social media marketing for digital photographers [online]. Indianapolis, IN: John Wiley & Sons, c2012, xvii, 254 p. (elektronická verze, dostupné v knihovně FSV DAY, Jonathan. Robert Frank's The Americans: the art of documentary photography [online]. Bristol: Intellect, 2011, ix, 186 p. (elektronická verze, dostupné v knihovně FSV ANDREAS, Robert. Platinum anniversary collection: 70 years of extraordinary photography. New York: Life Books, [2006], 304 s. ISBN 1-933405-17-1.
Internetové zdroje TIME - LIGHTBOX (http://time.com/photography/lightbox/?xid=newsletter-photos-weekly) Guardian (https://www.theguardian.com/artanddesign/series/guardian-picture-essay) Boston Globe - The Big Picture (https://www3.bostonglobe.com/news/bigpicture?arc404=true) The New York Times Magazine Look (https://www.nytimes.com/column/magazine-look) Respekt (https://www.respekt.cz/galerie)
Soutěže novinářské fotografie http://www.worldpressphoto.org/ http://www.czechpressphoto.cz/cz/ http://time.com/3626915/ways-of-seeing-the-contemporary-photo-essay/ |
|
||
Poslední úprava: Mgr. František Géla (12.09.2023)
!!!!Předmět vyžaduje samostatnou práci i mimo termín vyhrazený v rozvrhu (fotografování)!!!! K úspěšnému složení klasifikovaného zápočtu je nutných nejméně 51 bodů.
Finální známka se skládá z:
1) Aktivní účast na semináři – zapojování do diskuze, kritické zhodnocení práce vlastní a ostatních (max 10 bodů) 2) Včasné odevzdání třech zadaných dílčích úkolů (max 30 bodů) 3) Prezentace zajímavých ukázek fotožurnalistické práce (max 10 bodů) 4) Odevzdání finálního souboru fotografií (max 50 bodů) Detailní hodnocení fotografických úkolů Hodnotí se tři aspekty, za každý : dílčí úkoly max 2 body; semestrální projekt max 10 bodů 1) Nápad, originalita – U semestrálního projektu vhodnost zvoleného tématu. U dílčích úkolů koncept a přístup k zadanému tématu. V mantinelech novinářské fotografie. 2) Kompozice – Kompoziční řečení snímku, práce s prostorem snímku, respektování popředí-střední plán-pozadí. Použití vhodného úhlu, ohniskové vzdálenosti, hloubky ostrosti apod. 3) Estetické kvality – Harmonie snímku, vzájemné působení fotografovaných prvků. Neotřelý vizuální přístup v mantinelech novinářské fotografie. 4) Visual Storytelling – Každá fotografie by měla mít jasné sdělení/myšlenku, zároveň ale musí zapadat do celkového vyprávění. Hodnotí se plynulost obrazového vyprávění a vyznění celku i jednotlivých snímků. 5) Technická kvalita fotografií – Vhodně zvolené vybavení/nastavení, ostrost, práce s expozicí, postprodukce. Přiměřený kontrast a sytost |
|
||
Poslední úprava: Mgr. František Géla (12.09.2023)
Náplní předmětu budou pravidelná setkání na seminářích a samostatná tvůrčí práce v terénu. Ve společných seminářích bude probíhat diskuze nad vytvořenými fotografiemi a nad postupem práce na fotoeseji, součástí jsou i společné návštěvy fotografických výstav. 5.10. – Představení předmětu. Kvíz: Základy fotografické techniky a kompozice 12.10. – 1. cvičení: Praktická fotografie, téma Počasí – Semestrální projekt I, návrhy témat, diskuze. 19. 10. – Semestrální projekt II, ukázka průběžných výsledků, diskuze 26 10. – Přednáška: Fotoesej, Visual Storytelling, Street Photography 2. 11. – 2. cvičení: Bezúčelná procházka Prahou 9. 11. – Návštěva výstavy; Kulturní akce, práce na semestrálním projektu 16.11. – Semestrální projekt III, ukázka průběžných výsledků, diskuze 23.11 – 3. cvičení: Reportáž ze 17. listopadu 30 11. – Semestrální projekt IV, ukázka průběžných výsledků, diskuze 7.12. – Návštěva výstavy 14.12. – Prezentace studentů: Zajímavé a inovativní formy FŽ, které mě v poslední době zaujaly 21.12 – Semestrální projekt V - Host: Diskuze o semestrálním projektu 4.1. - Závěrečná prezentace Semestrálního projektu |