|
|
|
||
Předmět Česká média po roce 1990 poskytuje posluchačům bakalářského kombinovaného studia oboru Mediální studia základní orientaci ve změnách v oblasti masových médií a mediální komunikace, které nastaly ve vazbě na změny v politickém, ekonomickém a společenském systému po roce 1989. Všímá si vzniku nové struktury mediálního trhu, mediálního vlastnictví a jeho koncentrace, regulačních mechanismů, vztahu politických stran a médií stejně jako role reklamy pro média a role technologického vývoje. Zabývá se posttransformačním vývojem v 90. letech a na začátku nového století s přihlédnutím k trendům, které se v mediální sféře prosazují v současnosti.
1. okruh: Světová a česká média na přelomu 80. a 90. let: výchozí rámec transice a transformace 2. okruh: Hlavní trendy ve vývoji médií v 90. letech 3. okruh: Příklady transformačních problémů českých médií Poslední úprava: Jirák Jan, prof. PhDr., Ph.D. (24.10.2019)
|
|
||
BEDNAŘÍK, Petr - JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií. Praha : Grada, 2011 BENDA, Josef: Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Praha: Karolinum, 2007 ČELOVSKÝ, Bořivoj: Konec českého tisku. Šenov u Ostravy: Tilia, 2002 JIRÁK, Jan - BERÁNEK, Josef - HEKERLOVÁ, Silvie (eds.). Deset let českých médií. Praha: Portál, 2005 POSTMAN, Neil.: Ubavit se k smrti. Praha:Mladá fronta 1999 PROKOP, Dieter. Boj o média. Praha: Karolinum, 2005 RAMONET, Ignacio.: Tyranie médií. Praha: Mladá fronta 2003 THOMPSON, John B.: Média a modernita. Praha: Karolinum 2004 http://www.mediaguru.cz/infografiky/prehledne-mapovani-ceskych-medii/#.VGorLMnvY9Z http://www.mediaguru.cz/2014/11/promeny-ceske-medialni-sceny-od-zacatku-90-let/#.VGorzcnvY9Z
Poslední úprava: Jirák Jan, prof. PhDr., Ph.D. (24.10.2019)
|