PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Firemní komunikace a kultura - JJB284
Anglický název: Corporate Communication and Culture
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Tomáš Poucha
Vyučující: Ing. Tomáš Poucha
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOLLMAND (26.09.2013)
Principy marketingu obráceného dovnitř organizace. Síla a důležitost firemní kultury, identity a komunikace. Faktory, které mohou určovat a ovlivňovat komunikaci ve firmě a s ní spojenou kulturu firmy. Vliv značky a pojem leadershipu jako základy pro budování fungující organizace. Návaznosti vytvářených přirozených a umělých struktur, jejich působení na skupiny, manažery a jednotlivce, požadované kompetence a prostředky. Optimální nástroje pro sběr, sdílení a vyhodnocování informací, včetně jejich typů a praktických postupů.
Literatura
Poslední úprava: KOLLMAND (26.09.2013)

Bridges, W. Typologie organizace. Management Press, 2006. ISBN 80-7261-137-2

Brooks, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Grada, 2003. ISBN 80-7226-763-9

Collins, J. C. Jak z dobré firmy udělat skvělou. Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2545-1

Maister, D. Practice What You Preach. Free Press Business, 2003. ISBN 0-7432-3133-3

Whitmore, J. Coaching for Performance, Nicholas Brealey Publishing, 2002. ISBN 978-1857885354

 

 

 

Sylabus
Poslední úprava: KOLLMAND (26.09.2013)

1.     Opodstatnění marketingu obráceného dovnitř firmy
2.     Firma z pohledu zvenku (kultura, strategie, marketing)
3.     Firma z pohledu zevnitř (organizační struktura, vedení firmy, pracovní prostředí, sociální/HR politika)
4.     Zaměstnanci firmy (osobnost manažera, komunikační kompetence)
5.     Zaměstnanci firmy a vytváření dialogu (team, jednotlivec)
6.     Interní komunikace ve firmě (nastavení, role, zpětná vazba, firemní politika)
7.     Formální nástroje interní komunikace (tištěné, schůzky a události, workspace)
8.     Formální nástroje interní komunikace (elektronické a digitální)
9.     Neformální nástroje interní komunikace
10.  Zprávy a psaní v rámci interní komunikace
11.  Komunikace změny
12.  Nástroje měření efektivity interní komunikace

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK