PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Strategický marketing - JJB264
Anglický název: Strategic Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Petr Uherka
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (09.10.2006)
Předmět poskytne studentům komplexní pohled na marketingové procesy ve světle hlavní strategie firmy, mj. svým zaměřením na marketingovou analýzu tržních příležitostí a metody strategického marketingového plánování. Metodologicky vychází zejména z koncepce "hodnotvorného řetězce", kterou do teorie a praxe strategického marketingu zavedl M. E. Porter. S využitím metod společenských věd (např. grounded theory, Glaser, Strauss) si studenti osvojí tvůrčí postupy v oblastech marketingového plánování, analýzy zdrojů a identifikace vhodných trhů. Naučí se pracovat s různými nástroji strategického marketingu (tržními maticemi, trendovou analýzou, návrhy segmentace, value a competitive assessment atd.) a využívat je v marketingových plánech a při aplikacích na různé podnikatelské strategie.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (05.10.2006)

Andreasen, K. - Kotler, P. Strategic Marketing for Non-Profit Organisation. NY: Prentice Hall, 1991

Bowman, C. Strategický management. Grada Publishing, 1995

Grant, R. M. Contemporary Strategic Analysis: Concept, Techniques, Applications. Oxford: Blackwell Publishing, 2002

Hart, S. Marketing Changes. London: Thomson, 2003

Horáková, H. Strategický marketing. Grada, 2003

Keller, K. L. Strategic Brand Management. Prentice Hall, 2002

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK