PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Nová média - JJB255
Anglický název: New Media
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2012 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 62 (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Pavel Hacker
Vyučující: Mgr. Pavel Hacker
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout A Thematic Exploration of Digital, Social Media, and Mobile Marketing.pdf C. Lamberton: A Thematic Exploration of Digital, Social Media, and Mobile Marketing Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout bush.pdf V. Bush: As We May Think (http://www.theatlantic.com/magazine/archive/1945/07/as-we-may-think/303881/) Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout Consumerism in the Digital Age.pdf S. U. Kucuk: Consumerism in the Digital Age Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout Consumers’ Social Media Brand Behavior.pdf R. Dimitriu: Consumers’ Social Media Brand Behaviors Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout Contextual advertising in games.pdf Seung-Chul Yoo: Contextual advertising in games: Impacts of game context on a player’s memory and evaluation of brands in video games Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout Historicizing New Media.pdf L. Humphreys: Historicizing New Media Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout jindrisek-fsv-digital-2019.ppt Prezentace T. Jindříška Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout manovich.pdf Lev Manovich: The Language of New Media Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout NMS.pdf J. Andersen: Archiving, ordering, and searching: search engines, algorithms, databases, and deep mediatization Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout P1800404 – Vogue – MKPR.pdf prezentace Vogue Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout What Are Likes Worth.pdf D. Mochon: What Are Likes Worth? A Facebook Page Field Experiment Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout 2New Media Society-2014-Hindman-541-58.pdf E. B. Hindman: When old and new media collide: The case of WikiLeaks Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
stáhnout 3Television New Media-2015-Serazio-599-615.pdf M. Serazio: Selling (Digital) Millennials: The Social Construction and Technological Bias of a Consumer Generation Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (24.09.2019)
Předmět Digitální komunikace seznamuje studenty s historií, základními koncepty a trendy v oblasti nových médií. Cílem předmětu je poskytnutí teoretického základu, který studenti využijí v dalším dílčím studiu jednotlivých oblastí nových médií a marketingu, a představit hosty z praxe, kteří seznámí studenty s případovými studiemi.
Studenti se seznámí s koncepty Manoviche, Brunse, Jenkinse či Andersona. Pozvaní hosté ukáží, jak jednotlivé poznatky lze aplikovat v integrované marketingové komunikaci.
Po absolvování kurzu student chápe vývoj a trendy v oblasti nových médií a digitální komunikace v marketingu.
Hosté:
Tomáš Jindříšek /DFMG, Dark Side/
Jiří Pabián /Moris Design/
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (14.10.2019)

 

Podmínky udělení atestu:

aktivní účast v hodinách (prezence min. 80 %)

úspěšné složení testu 25. 11. (výsledky budou zaslány e-mailem, neúspěšní a ti, kteří svou nepřítomnost v prvním termínu relevantně omluví, mohou absolvovat opravný test v jediném náhradním termínu 2. 12.)

10 b. A 9 b. B 8 b. C 7 b. D 6 b. a méně: neprospěl/a

odevzdání seminární práce dle podmínek (téma je schválené vyučujícím, téma zapisujte zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ki57N6OcqowXHiObyqVKy-EGWgzh25hoi8Of5TM09_c/edit#gid=0 , esej cituje relevantní literaturu dle citační normy (http://knihovna.fsv.cuni.cz/jak-citovat), rozsah 4 normostrany, esej musí být odevzdán do 22. 12.)

Prezentace eseje 16. 12.

text pro markething.cz (zapisujte téma zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1f9XfSklCfz9rOP0wNhXvdz1IVb8QaNwIrqIWMz6zvFA/edit#gid=0)

výsledná známka závisí na úspěšném odevzdání textu pro markething, prezentaci eseje, odevzdání eseje (podílí se 50 procenty na výsledné známce) a úspěšnosti v testu (podílí se 50 procenty na výsledné známce) 

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 %=C, 81-90 %=2 a 91% a více=A

kontakt: david.klimes@fsv.cuni.cz

 

Komu vyhovuje moodle rozhraní, může používat zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8199

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (30.09.2019)

 

Lister, M. New Media : A Critical Introduction. Routledge, 2009.

Jakubowicz, Karol : Nová ekologie médií. Konvergence a mediamorfóza. Verbum, 2013.

Macek, J. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: FSS MU, 2010.

Pavlíček, Antonín, Nová média a sociální sítě. Nakladatelství VŠE, 2010.

Scott, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press, 2007.

Nauman, F. Dějiny informatiky od abaku k internetu. Academia, 2009.

Negroponte, N. Digitální svět. Management Press, 2001.

Pavlik, J. V., McIntosh, S. Converging Media : A New Introduction to Mass Communication. Oxford University Press, 2010.

Qualman, E. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Wiley, 2010. 

Standage, Tom. Writing on the Wall: Social Media - The First 2,000 Years. Bloomsbury, 2013.

Thompson, Derek. Hit Makers. The Science of Popularity in an Age of Distraction. Penguin Press, 2017.

Weller, Katrin a kol. Twitter and Society. Peter Lang Publishing, 2013.

 

 

V průběhu semestru jsou uváděny případové studie a související vědecké články.

Chris Anderson: The Long Tail (http://archive.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html)

Axel Bruns: Produsage: Key Principles (http://produsage.org/node/11)

Henry Jenkins: If It Doesn’t Spread, It’s Dead (http://henryjenkins.org/2009/02/if_it_doesnt_spread_its_dead_p.html)

Vannevar Bush: As We May Think (http://www.theatlantic.com/magazine/archive/1945/07/as-we-may-think/303881/)

If It Doesn’t Spread, It’s Dead

David Klimeš: Understanding Journalists on Twitter: The Czech Case (https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-33865-1_28)

 

Henry Jenkins

 

 


Zdroje: v databázi Sage například New Media & Society či Media, Culture & Society

dále například: wired.com, mashable.com, cnet.com, techcrunch.com či theguardian.com/technology/internet, socialnomics.net...

 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (01.09.2019)

Blok I.      

       Představení kurzu, podmínek atestu a rozvrhu semestru

       Historie nových médií: Co je vlastně nového?

       Člověk online I. (komunikační modely v online prostředí, Consumer-Producer-Prosumer, amatérské weby, blogy, mikroblogy)

       Člověk online II. (sociální média, crowd-)

       Člověk online III. (zábava online)

Blok II

       Hosté

Blok III.  

       Instituce online I. (firemní a mediální digitální komunikace, veřejnost online) 

       Video online (Youtube a další videonosiče, TV na internetu, internet v TV)

       Test

       Mobilní digitální zařízení a jejich dopad na média a komunikaci

       Digitální stopa (data a jejich zpracování, hrozby zneužití)

       Nová média a offline svět

       Prezentace seminárních prací 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK