PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Komerční marketing - JJB228
Anglický název: Commercial Management
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011 do 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neurčen (62)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Ladislav Báča
Ing. Ondřej Obluk
Vyučující: Ing. Ladislav Báča
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (21.09.2015)
Výuka je koncipována v přímé návaznosti dvou souvisejících témat komerční a nekomerční marketingové komunikace (předmětů Komerční marketing a Nekomerční marketing). Posluchači se postupně seznámí s tím, jakou mají strukturu a jak fungují komunikační agentury, jak jsou diferencovány jednotlivé složky komunikace, které ovlivňují jednak vznik, vývoj a pozici značek a produktů, dále image i aktivity komerčních a nekomerčních subjektů. Na konkrétních příkladech bude prezentován proces komunikace jednotlivých subjektů od zadání, přes tvorbu strategie, výběr médií, kreativní řešení, produkci a realizaci, včetně vyhodnocení účinnosti jednotlivých reklamních akcí. Posluchači budou mít možnost aplikovat získané znalosti v případové studii s reálným zadáním pro komerční i neziskový sektor. Předmět je povinný pro dobíhající akreditaci MKPR, v reakreditaci pro studenty od roku 2015/16 je nahrazen předmětem Komerční a nekomerční marketingová komunikace JJB401.
Literatura
Poslední úprava: OBLUK (31.10.2013)

Brannan, T. Jak se dělá účinná reklama. Management Press, 1996

Dyer, G. Advertising as Communication. Routledge, 1982

Goddard, A. The Language of Advertising: Written Text. Routledge, 1998

Horáková, I. - Stejskalová, D. - Škopová, H. Strategie firemní komunikace. Management Press, 2000

Ogilvy, D. O reklamě. Management Press, 1991

Schulz, D. E. Moderní reklama. Grada, 1995

Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Grada, 2000

Zyman, S. - Brott, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Management Press, 2004

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (21.09.2015)

Témata přednášek od ZS 2015/2016

 

 

1.     Komunikace, komunikační agentura (reklama, reklamní agentura)

-       Co je to komunikace a jak funguje

-       Základní prvky fungování komunikace

-       Subjekty na reklamním trhu a jejich vzájemné vztahy - komerční a nekomerční

-       Právní rámec fungování komunikačního/reklamního průmyslu

-       Komunikační agentura, její struktura a organizace (+ historický vývoj až k současnému stavu)

 

 

2.     Kreativita & média

-       Jednotlivé komunikační disciplíny

-       Kreativní řešení kampaní: co všechno je "kreativita", nové trendy

-       Role médií v reklamě

-       Nová, alternativní média vs. tradiční média

-       Silné a slabé stránky jednotlivých mediálních formátů, který kdy použít

-       Hodnocení kreativních nápadů

 

 

3.     Tvorba komunikační strategie + Kreativní brief

-       Zdroje pro tvorbu komunikační strategie

-       Jednotlivé fáze vývoje komunikační strategie a jejich posloupnost a provázanost

-       Kreativní brief a jeho části

-       Kreativní brief jako podklad pro kreativní vývoj

-       Druhy kreativního briefu a příklady jejich použití

 

 

4.     Brand Building

-       Co je to značka, historie jejich vzniku

-       Role reklamy v budování značek

-       Brand Positioning & Strategy

-       Značky produktů a služeb

-       Brand architecture

-       Co definuje značku

-       Oceňování značek

 

 

5.     Cílová skupina, měření v reklamě

-       Základní pojmy o cílových skupinách

-       Rozlišování a segmentace cílových skupin při tvorbě integrované komunikační strategie

-       Jak se cílové skupiny rozhodují

-       Behaviorální ekonomie a její pohled na rozhodovací procesy

-       Měření v reklamě

-       Jaké parametry se sledují a proč

 

6.     Produkce

-       Výroba reklamní kampaně

-       Tisková produkce, reklamní předměty

-       Digitální produkce

-       Audio video produkce, výroba TV spotu

-       Produkce eventů & promotion

-       Ekonomické aspekty produkce

 

 

7.     Praktické příklady a ukázky komunikačních strategií a kampaní

-     Klíčové body při vytváření komunikační kampaně

-     Cílová skupina, insight, big idea, kreativní koncept, media mix, timing

-     Výběr case studies

 

 

8.     Co je to sociální marketing

-      Sociální marketing a jeho nástroje

-      Srovnání sociálního a komerčního marketingu, jejich specifika

-      Marketingový plánovací proces

-      Behaviorální cíle, bariéry a motivátory

 

 

9.     Role agentury v sociálním marketingu

-       Přidaná hodnota reklamní agentury v sociálním marketingu

-       Podoby spolupráce agentur a neziskového sektoru

-       Financování sociálních kampaní

-       Fundraising a jeho podpora reklamní kampaní

-       25 způsobů jak dělat reklamu a které z nich jsou vhodné pro sociální marketing

-       Efektivita sociálních kampaní

 

 

10.  Moderní marketingové trendy, Co hýbe marketingovou komunikací 21.století

-     Porozumění cílovým skupinám a jejich motivacím

-     Online komunikace a vliv sociálních sítí

-     Brand building - nové výzvy v 21. století

 

 

11.  Corporate Social Responsibility

-       CSR vs. filantropie

-       Role CSR v budování značky

-       Zásady kvalitní CSR strategie

-       Investice do CSR a jejich návratnost; CSR jako business model

-       Externí a interní komunikace CSR aktivit

-       Zapojení zákazníků, zaměstnanců a společnosti

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK