|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (08.05.2017)
Předmět je koncipován tak, aby se student orientoval v základní problematice strategického managementu a do hloubky poznal tvorbu marketingové strategie, která je součástí podnikové strategie. Po absolvování předmětu student umí prakticky pracovat s marketingovými situačními analýzami a zná skladbu portfolio analýz. Sám dokáže sestavit vize, mise a cíle podnik a určit cílový segment a v konečné fázi sestavit marketingovou strategii. Praktické úkoly jsou představovány na příkladu fiktivní firmy, takže si student zkusí, jak se reálně tvoří celá strategie. . |
|
||
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (18.05.2017)
Povinná JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing- 2. Roz. Vydání. Grada, Praha, 2013. ISBN: 978-80-247-4670-8. FOTR, Jiří a kol. Tvorba strategie a strategické plánování, Grada: 2012. HART, Susan. Marketing changes. 1st ed. London: Thomson, 2003. ISBN 18-615-2673-3. ZUZÁK, Roman. Strategický management. 2. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2012. ISBN 80-867-3082-4. GRANT, Robert M. Contemporary strategy analysisand cases: text and cases. 7th ed. Malden, MA: Blackwell Pub., 2010. (Případně vydání z roku 2016, ale to neobsahuje příklady) KOTLER, Managment marketing, 14 vydání. Kapitola 2 a 14
Doporučená ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7. ed., internat. ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall, 2008. ISBN 01-323-4554-4. HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1. KOVÁŘ, František. Strategický management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008, 206 s. ISBN 978-80-86730-33-2. KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. New York: Prentice Hall Financial Times, 2008, xxvi, 829 p. ISBN 02-737-0632-2. ABBAS, A., et al. (2003). Strategic Management:Formulation, Implementation and Control in a Dynamic Environment |
|
||
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (23.01.2018)
Připuštění ke zkoušce: Vypracování 1 testu praktického charakteru na zadané učivo během semestru. Student musí test vypracovat minimálně na 60 bodů = 60%. Náhradní termín je možný ve zkouškovém období a to pro ty studenty, kteří se dopředu omluví (a donesou potvrzení od lékaře aj). Výsledky testů se přenáší ke zkoušce. V průběhu semestru může student získat body navíc za vypracování dobrovolného domácího úkol (každý úkol za 1 bod). Body se přenáší ke zkoušce a započítají se do výsledného hodnocení.
Zkouška: Zkouška je písemná a student v ní prokazuje teoretické znalosti. Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F.
Celkový výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 %=C, 81-90 %=2 a 91% a více=A). |
|
||
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (08.05.2017)
Sylabus 1. Úvod do předmětu; a. Úvod do strategického managementu: vymezení pojmů, definice funkčních strategií 2. Strategický management: a. Principy, cíle 3. Strategický management: a. Plánování ve strategii; vize a mise; tvorba cílů 4. Strategický marketing: a. Zasazení marketingové strategie do strategie podniku; b. Marketingový výzkum 5. Strategický marketing: a. Segmentace trhu b. Marketingový mix a jeho význam pro strategický marketing 6. Strategický marketing: a. marketingové situační analýzy 7. Strategický marketing: a. portfolio analýzy 8. Strategický marketing: a. cenová strategie 9. Strategický marketing: a. strategie distribučních cest b. volba stanoviště prodejny 10. Strategický marketing: a. produktová strategie + sortimentní kříž b. komunikační strategie 11. Strategický marketing: a. výběr vhodné strategie, její implementace a následná kontrola 12. Strategický marketing: a. základy tvorby mediální strategie b. shrnutí učiva 13. 2. Test
|