PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Strategie a finanční management marketingu II - JJB227
Anglický název: Strategy and Financial Management of Marketing II
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2012 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (62)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: JUDr. Petr Majerik
Vyučující: JUDr. Petr Majerik
Prerekvizity : JJB226
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (08.05.2017)
Výuka volně navazuje na předmět Strategie a finanční management I, jehož absolvování je podmínkou zápisu.
Předmět je koncipován tak, aby se student orientoval v základní problematice strategického managementu a do hloubky poznal tvorbu marketingové strategie, která je součástí podnikové strategie.
Po absolvování předmětu student umí prakticky pracovat s marketingovými situačními analýzami a zná skladbu portfolio analýz. Sám dokáže sestavit vize, mise a cíle podnik a určit cílový segment a v konečné fázi sestavit marketingovou strategii.
Praktické úkoly jsou představovány na příkladu fiktivní firmy, takže si student zkusí, jak se reálně tvoří celá strategie.
.
Literatura
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (18.05.2017)

Povinná

JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing- 2. Roz. Vydání. Grada, Praha, 2013. ISBN: 978-80-247-4670-8.

FOTR, Jiří a kol. Tvorba strategie a strategické plánování, Grada: 2012.

HART, Susan. Marketing changes. 1st ed. London: Thomson, 2003. ISBN 18-615-2673-3.

ZUZÁK, Roman. Strategický management. 2. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2012. ISBN 80-867-3082-4.

GRANT, Robert M. Contemporary strategy analysisand cases: text and cases. 7th ed. Malden, MA: Blackwell Pub., 2010. (Případně vydání z roku 2016, ale to neobsahuje příklady)

KOTLER, Managment marketing, 14 vydání. Kapitola 2 a 14

 

Doporučená

ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7. ed., internat. ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall, 2008. ISBN 01-323-4554-4.

HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447-1.

KOVÁŘ, František. Strategický management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008, 206 s. ISBN 978-80-86730-33-2.

KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. New York: Prentice Hall Financial Times, 2008, xxvi, 829 p. ISBN 02-737-0632-2. 

ABBAS, A., et al. (2003). Strategic Management:Formulation, Implementation and Control in a Dynamic Environment

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (23.01.2018)

 

Připuštění ke zkoušce:

Vypracování 1 testu praktického charakteru na zadané učivo během semestru. Student musí test vypracovat minimálně na 60 bodů = 60%. 

Náhradní termín je možný ve zkouškovém období a to pro ty studenty, kteří se dopředu omluví (a donesou potvrzení od lékaře aj).

Výsledky testů se přenáší ke zkoušce.

V průběhu semestru může student získat body navíc za vypracování dobrovolného domácího úkol (každý úkol za 1 bod). Body se přenáší ke zkoušce a započítají se do výsledného hodnocení.

 

Zkouška:
Ke zkoušce jsou připuštěni studenti, kteří splní průběžný test.

Zkouška je písemná  a student v ní prokazuje teoretické znalosti.

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. 

Celkový výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 %=C, 81-90 %=2 a 91% a více=A).

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (08.05.2017)

Sylabus

1.       Úvod do předmětu;

          a.       Úvod do strategického managementu: vymezení pojmů, definice funkčních strategií

2.       Strategický management:

          a.       Principy, cíle

3.       Strategický management:

          a.       Plánování ve strategii; vize a mise; tvorba cílů

4.       Strategický marketing:

         a.       Zasazení marketingové strategie do strategie podniku;

         b.      Marketingový výzkum

5.       Strategický marketing:

          a.       Segmentace trhu

          b.      Marketingový mix a jeho význam pro strategický marketing

6.       Strategický marketing:

          a.       marketingové situační analýzy

7.       Strategický marketing:

          a.        portfolio analýzy

8.       Strategický marketing:

          a.       cenová strategie

9.   Strategický marketing:

         a.       strategie distribučních cest

         b.      volba stanoviště prodejny

10.   Strategický marketing:

         a.       produktová strategie + sortimentní kříž

         b.      komunikační strategie

11.   Strategický marketing:

         a.       výběr vhodné strategie, její implementace a následná kontrola

12.   Strategický marketing:

         a.      základy tvorby mediální strategie

         b.      shrnutí učiva

13.   2. Test

 

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK