|
|
|
||
Poslední úprava: LOKSIK (31.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: LOKSIK (31.01.2019)
Beránek, P.: Digitální video v praxi, Brno: Computer Press, 2004, druhé vydání Forró, D.: Domácí nahrávací studiio Vlachý, V.: Praxe zvukové techniky Martingell, P. Better Location Shooting . Techniques for Video Production. Oxford, Focal Press, Elsevier Inc., 2008. ISBN: 978-0-240-81003-4. Thompson, R.; Christopher J. Bowen. Grammar of the Shot. Second Edition. Oxford, Focal Press, Elsevier Inc., 2009. ISBN: 978-0-240-52121-3. Thompson, R.; Christopher J. Bowen. Grammar of the Edit. Second Edition. Oxford, Focal Press, Elsevier Inc., 2009. ISBN: 978-0-240-52120-6. Vambera, K.: Vzestupy a pády české televizní techniky, BEN-technická literatura, Praha 2014. ISBN: 978-80-7300-510-8 Quinn, Stephen. MoJo - Mobile Journalism in the Asian Region. Konrad-Adenauer-Stiftung: 2009. Dostupné z: http://www.kas.de/wf/doc/kas_18599-544-2-30.pdf Fabijanić, Darija. Conflict reporting in the smartphone era. Konrad-Adnauer-Stiftung: 2016. Dostupné z: http://www.kas.de/wf/doc/kas_47078-1522-2-30.pdf
BBC Academy - http://www.bbc.co.uk/academy Drone journalism lab - http://www.dronejournalismlab.org/ 360 Video BBC - http://bbcnewslabs.co.uk/projects/360-video-and-vr/
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. František Géla (10.05.2020)
a) Vizuální část 1/ Úvod do studia předmětu a organizace výuky. 2/ Princip analogového záznamu pohyblivého obrazu (druhy, formáty a nosiče). 3/ Kamera jako technický prostředek obrazového záznamu skutečnosti. Technický princip, hlavní součásti a vybavení kamery z hlediska potřeb žurnalistické práce (světlo jako technický předpoklad a výrazový prostředek obrazového záznamu, základní funkce ovlivňující vlastnosti obrazu, charakteristika objektivů a mikrofonů). 4/ Základní pravidla a technika snímání obrazu a zvuku (natáčení statických záběrů, pohyb a transfokace kamery, zvukové natáčení – synchrony, rozhovory, stand-upy, ruchy). 5/ Technologické a tvůrčí postupy při střihovém zpracování audiovizuálního záznamu, základní pravidla střihu a montážní postupy (analogový střih, NLE). 6/ Digitalizace – digitální obrazový záznam, jeho princip, formáty. 7/ Televizní studio a digitální zpravodajská produkce, práce redaktora ve vysílací směně, serverová postprodukční a odbavovací technologie zpravodajských příspěvků a relací. Využití moderních prostředků v audiovizuální žurnalistice – mobilní žurnalismus, využití dronů, akčních kamer, 360° videa apod. b) Audiální část 1/ Základy akustiky - šíření zvuku v interiéru a exteriéru, zvukový záznam, druhy, formáty a nosiče (mechanický, optický, magnetický, digitální, datové karty a další) 2/ Základní pravidla a technika snímání zvuku ( charakteristika a vlastnosti mikrofonů, práce s mikrofonem v interiéru a exteriéru z hlediska rozhlasového redaktora). 3/Digitální záznam a zpracování zvuku. 4/ Technologické a tvůrčí postupy při střihovém zpracování zvukové reportáže na PC ( technika střihu, temporytmus řeči). 5/Technická úprava zvukové reportáže - nejčastější závady, korekce. 6/ Digitalizace a nové možnosti rozhlasové žurnalistické práce. Na přednášky navazují praktická cvičení, v nichž se posluchači naučí zacházet se školní audiovizuální technikou a vyzkoušejí si realizační postupy a metody základních rozhlasových a televizních zpravodajských žánrů. V LS 2019/2020 je část předmětu realizována prostřednictvím distanční výuky. |