|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Syllabus (CVL, JEM132).pdf | Full course syllabus in pdf for download. | doc. Bc. Jiří Novák, M.Sc., Ph.D. |
|
||
Hlavním cílem tohoto kurzu je rozvíjet porozumění obecných principů oceňování společností, provést studenty procesem praktické implementace těchto principů při konstrukci modelu oceňování diskontovaných volných peněžních toků (DCF) a posoudit hodnotu společnosti pomocí srovnatelných násobků ocenění. Zvláštní důraz klademe na zdůraznění vzájemných vztahů mezi koncepcemi oceňování a podobností a rozdílů mezi alternativními oceňovacími technikami. Na konci kurzu by studenti měli být schopni porozumět možnostem a omezením přístupů k oceňování společností, analyzovat historickou finanční výkonnost společnosti a identifikovat její faktory, navrhnout a zdůvodnit přiměřené oceňovací předpoklady, provést ocenění vlastního kapitálu z pohledu portfoliových investic, kriticky číst zprávy o vlastním kapitálu vypracované jinými subjekty a vyvodit závěry relevantní pro obchodní a investiční rozhodnutí. Pro studenty by měl být tento kurz užitečný pro získání bohatých znalostí o možnostech a problémech oceňování a způsobech jejich řešení. Kurz by měl být přínosný také pro rozvoj hlubokého porozumění alternativním technikám oceňování a pro rozpoznání jejich silných a slabých stránek. Měl by podpořit profesní rozvoj studentů v oblasti finanční analýzy, oceňování investic a oceňování majetku. Získané znalosti by měly zvýšit kompetence studentů v oblasti financí a posílit jejich pozici při ucházení se o zaměstnání ve finančním sektoru. Předmět je primárně určen pro studenty čtvrtého a pátého ročníku. Po dohodě s vyučujícím mohou předmět absolvovat i studenti bakalářského studia. Kurz je vhodný pro studenty, kteří usilují o složení zkoušek CFA nebo o účast v soutěži CFA Institute Research Challenge. Před absolvováním tohoto kurzu doporučujeme, ale nevyžadujeme, aby studenti absolvovali následující kurzy: Finanční účetnictví (JEB044, JEM337), Finanční řízení (JEB045) a Oceňování aktiv (JEM092). Poslední úprava: Novák Jiří, doc. Bc., M.Sc., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Studenti jsou povinni doplnit svou účast na přednáškách a seminářích studiem vybraných kapitol z učebnic uvedených níže. Tyto kapitoly se týkají témat probíraných na přednáškách a seminářích. Studenti mohou používat starší vydání učebnice, ale měli by vzít na vědomí, že počet jednotlivých kapitol se může lišit od níže uvedených (které se vztahují k 7. vydání vydanému v roce 2020).
Poslední úprava: Novák Jiří, doc. Bc., M.Sc., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Studenti skládají písemnou zkoušku s uzavřenou učebnicí, která se koná ve třídě. Zkouška obsahuje otevřené otázky, které prověřují hloubku porozumění tématům probíraným v kurzu. Otázky se mohou týkat témat probíraných na přednáškách, přednáškách hostů, seminářích nebo v zadaných kapitolách učebnice. Studenti mohou být požádáni, aby vysvětlili důležité koncepty oceňování podniků, diskutovali o jejich vzájemné provázanosti, zdůvodnili volbu různých přístupů k oceňování v konkrétních podmínkách, popsali, jak se různé oceňovací techniky uplatňují v praxi, provedli výpočty a poskytli slovní interpretaci získaných výsledků. Body se udělují za relevantní, přesné, propracované, vyčerpávající, dobře vysvětlené a dobře strukturované odpovědi. Během zkoušek není povolena žádná komunikace mezi studenty. Studenti nesmějí používat žádné tištěné materiály ani elektronická zařízení kromě jednoduchých kapesních kalkulaček. Studenti mají tři pokusy o složení závěrečné zkoušky. K úspěšnému složení zkoušky musí studenti získat více než polovinu dostupných bodů. Studenti, kteří tuto podmínku nesplní, mohou zkoušku opakovat. Studenti nemohou zkoušku opakovat, aby si zlepšili známku. Konečná známka je stanovena na základě výsledků závěrečné zkoušky. Studentům může být zlepšena (nikoli však snížena) známka na základě kvality jejich odpovědí na přednáškové preludia a hodnoty jejich příspěvku do diskuse ve třídě na přednáškách a seminářích. Hodnocení se řídí níže uvedenou stupnicí:
Poslední úprava: Novák Jiří, doc. Bc., M.Sc., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Kurz zahrnuje následující moduly. Níže naleznete informace o kapitolách učebnice přiřazených k jednotlivým modulům. Zkratka „KGW“ označuje učebnici Koller, Goedhart a Wessels. Úplný odkaz naleznete výše.
Formát Kurz se skládá z přednášek a seminářů. Přednášky poskytují přehled a široký výklad klíčových témat oceňování podniků. Přednášky rovněž nabízejí hlubší diskusi o vybraných otázkách, které lze považovat za složitější. Některé z přednášek jsou nabízeny hosty, kteří mají s oceňovací praxí bohaté odborné zkušenosti. Materiály k přednáškám jsou studentům k dispozici před každou přednáškou. Účast na přednáškách je nepovinná, ale důrazně se doporučuje. Aktivní účast na přednáškách je odměňována bonusovými body, které se zohledňují při rozhodování o případném zlepšení známek studentů. Očekává se, že studenti si doplní výuku na přednáškách a seminářích tím, že si před návštěvou přednášek přečtou zadané kapitoly z učebnice. Kromě toho jsou studenti před začátkem každého modulu vyzváni, aby zhlédli video s předehrou přednášky a individuálně odpověděli na příslušné otázky prostřednictvím online formuláře. Tato preludia k přednáškám mají studenty nastartovat ke studiu daného tématu a pomoci jim připravit se na následnou diskusi na přednáškách. Studenti dostanou na přednáškách zpětnou vazbu ke svým odpovědím na otázky z preludia k přednášce. Kvalita odpovědí studentů na otázky přednáškových preludií je zohledněna při rozhodování o případném zlepšení známek studentů. Cílem seminářů je ukázat praktické využití témat probíraných na přednáškách v reálném prostředí. Na seminářích studenti postupně společně sestavují model ocenění reálné společnosti. Studentům pomáhají zkušení lektoři seminářů, kteří je vedou procesem konstrukce a diskutují o důležitých úvahách důležitých pro dokončení jednotlivých fází. Kromě toho se na seminářích studenti dozvídají o problémech v oblasti oceňování, s nimiž se instruktoři seminářů setkali ve své předchozí profesní kariéře, a diskutují o tom, jak je nejlépe řešit. Před účastí na seminářích jsou studentům zadány praktické úkoly a jsou požádáni, aby připravili své návrhy řešení, které jsou pak na seminářích diskutovány. Aby se předešlo předčasnému vyzrazení odpovědí a aby se zajistila poutavá diskuse, jsou materiály k rozdání obvykle poskytovány až po seminářích. Účast na seminářích je nepovinná, ale důrazně se doporučuje. Aktivní účast na seminářích je odměňována bonusovými body, které se zohledňují při případném zlepšování známek studentů.
Zdroje
Pro veškerou komunikaci týkající se správy kurzu používejte prosím následující e-mailovou adresu. Uveďte prosím informativní pole „Předmět“, abychom mohli snadno identifikovat téma vašeho dotazu.
Poslední úprava: Novák Jiří, doc. Bc., M.Sc., Ph.D. (23.09.2024)
|