|
|
|
||
Předmět organicky navazuje na disciplínu označenou jako Zdravotnická psychologie (2.roč.). Akcentuje otázky sociálního styku, interpersonálních vztahů a interakcí, sociálních norem, hodnot a rolí. Jádro ovšem tvoří sociální komunikace (verbální i nonverbální) se zvláštním zřetelem na komunikaci v lékárnách a řešení mezilidských vztahů a konfliktů.
Poslední úprava: Pokladníková Jitka, doc. PharmDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Zkouška: část písemná, část ústní. Okruhy ke zkoušce: • Verbální a neverbální komunikace. • Efektivní naslouchání a empatie. • Asertivita. Mezilidský konflikt. • Pohovory a hodnocení. • Efektivní poradenství pro pacienty. • Bariéry v komunikaci s pacientem. • Zlepšení výsledků pacienta. • Komunikace se speciálními skupinami pacientů: · Nestabilní pacienti · Agresivní pacienti · Úzkostliví pacienti · Úzkostliví pedanti · Depresivní pacienti · Sociálně postižení pacienti · Tělesně postižení pacienti: Sluchové postižení · Tělesně postižení pacienti: Zhoršení zraku · Tělesně postižení pacienti: Poruchy řeči · Nevyléčitelně nemocní pacienti · Pacienti s HIV/AIDS · Duševně postižení pacienti · Pacienti s nízkou zdravotní gramotností · Pečovatelé · Děti · Geriatričtí pacienti Poslední úprava: Pokladníková Jitka, doc. PharmDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Doporučená:
Poslední úprava: prepocet_literatura.php (19.09.2024)
|
|
||
Metody výuky: přednáška, seminář, zkouška. Poslední úprava: Pokladníková Jitka, doc. PharmDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Aspekty sociálního styku, sociální percepce, interakce a komunikace. Aktivní naslouchání, empatie a možnosti jejího využití v práci farmaceuta. Poslední úprava: Pokladníková Jitka, doc. PharmDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Předmět Komunikace pro farmaceuty organicky navazuje na disciplínu označenou jako Zdravotnická psychologie. Akcentuje otázky sociálního styku, interpersonálních vztahů a interakcí, sociálních norem, hodnot a rolí. Jádro ovšem tvoří sociální komunikace (verbální i nonverbální) se zvláštním zřetelem na komunikaci v lékárnách a zdravotnických zařízeních, řešení mezilidských vztahů, včetně konfliktů. Součástí předmětu je seznámení se specifiky komunikace s handicapovanými v návaznosti na zdravotnickou psychologii.
Výsledky učení: Studující na základě získaných znalostí a dovedností: Ø Definovat aspekty sociálního styku, včetně sociální percepce a interakce. Ø Vyjmenovat verbální a neverbální složky komunikace. Ø Popsat bariéry v komunikaci. Ø Navrhnout strukturu a vedení rozhovoru. Ø Definovat klíčové zásady efektivní komunikace při práci s pacienty. Ø Definovat klíčové zásady efektivní komunikace se specifickými skupinami pacientů, včetně dětí, starších dospělých, pacientů s agresivním, úzkostným, depresivním a sociálně znevýhodněným chováním, a dále s pacienty se smyslovým či mentálním postižením. Ø Definovat typy sociálního chování. Ø Popsat rozdíly mezi asertivitou, pasivitou a manipulací. Ø Předvést způsoby řešení interpersonálních konfliktů. Poslední úprava: Pokladníková Jitka, doc. PharmDr., Ph.D. (11.03.2025)
|