Základním smyslem předmětu je podpora rozvoje e-learningu a publicity na LFP. Studenti se zapojují do nahrávání, zpracování a publikace přednášek pro pregraduální i postgraduální výuku. Rovněž se mohou zapojit do tvorby vlastních výukových materiálů (např. testů či textů formou elektronické knihy). Studenti se mohou přidat i do týmu, který vytváří videa, příspěvky pro Youtube kanál a na sociální sítě fakulty nebo rozvíjet "novinářskou" práci při živých on-line přenosech (streamování) z různých akcí na fakultě nebo formou podcastů či blogů. Dále se mohou studenti podílet na tvorbě 360° prohlídek. Spolupracovat na tvorbě titulků k pregraduálním a postgraduálním videím v angličtině a češtině. Aktivně se zapojit do výuky studentů formou peer to peer (student učí další studenty). Nabízíme i možnost realizace projektu dle vlastního návrhu (hlavním hodnotícím kritériem je přínos pro rozvoj fakulty).
Dovednosti, které student může během kurzu získat: tvorba a zpracování odborné prezentace do e-learningové formy, základy práce se sociálními médii, tvorba efektivních výukových testů, vyjadřování a komunikace formou obrazu/videa, předávání informací a základy pedagogiky v medicíně.
Poslední úprava: Lucie Pešanová (20.09.2022)
The main purpose of this subject is to support development of elearning and publicity at the Faculty of Medicine in Pilsen. Students participate in recording lectures for the pregradual and postgradual education, as well as editing and publishing of these recordings. They can also contribute by creating teaching materials (e.g. tests or e-book like texts). Another option for students´ participation in this subject is to join the faculty´s production team, that creates videos and content for faculty´s Youtube channel and social media, or develop their presentation skills during live videostreams from different events at the faculty or by producing podcasts and blogs. Additionally, students can help creating 360° video tours, adding subtitles to the lecture recordings in English and Czech or actively participate in peer-to-peer learning (a student teaches other students). Furthermore, we offer an opportunity to realize one´s own project design (evaluation will be based on project´s benefits for the faculty´s development). In this subject, students can acquire these skills: creating and transforming specialized educational materials into elearning, basic social media work, creating efective educational tests, visual expression and communication, sharing information and basic pedagogy in medical education.
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: Lucie Pešanová (14.09.2022)
Každý student musí absolvovat kurz Učitel na Lékařské fakultě (4 x 2 hodiny prezenčně + domácí úkoly distančně) a podle potřeby obvykle i kurz Online minimum (úvod do e-learningových nástrojů, které bude používat)
Předpoklady:
nadšení pro práci pro fakultu
otevřenost novým podnětům
flexibilita
Nejsou potřeba extenzivní znalosti práce na PC či se speciálními softwary, není třeba mít technické vybavení
Poslední úprava: Lucie Pešanová (20.09.2022)
Each student has to complete Teacher at Medical Faculty course (4x 2-hour lectures in class + homeworks) and usually Online Minimum course as well, if needed (basic work with elearning tools, you will be using).
Prerequisites:
Interest in working for the faculty
Openness to new initiatives
Flexibility
Neither deep knowledge of PC work (incl. specialized software skill), nor technical equipment are required.
Literatura -
Poslední úprava: Ing. Lenka Křikavová (24.03.2020)
Bude doporučena během kurzu dle aktuálních trendů a potřeb.
Poslední úprava: Ing. Lenka Křikavová (24.03.2020)
Will be recommended according to the actual needs and trends.
Metody výuky -
Poslední úprava: Lucie Pešanová (14.09.2022)
Výuka probíhá formou zpracování reálných odborných a výukových prezentací nebo tvorbou vlastních videí, streamů. Většina komunikace se realizuje na dálku, různými formami on-line komunikace. Dle potřeby se scházíme na krátké workshopy a koordinace. Část výuky probíhá formou neformálního předávání zkušeností (profesně ;-)) staršími studenty.
Poslední úprava: Ing. Lenka Křikavová (24.03.2020)
Teaching and learning is done through the preparation of real professional and educational presentations or creation of own videos, streams. Most communication takes place remotely, in various forms of online communication. If necessary, we meet for short workshops and coordination. Part of the teaching takes place in the form of informal passing of experience by (professionally ;-)) older students.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Lucie Pešanová (14.09.2022)
Ke splnění předmětu je zapotřebí získat minimálně30 bodů.Počet bodů za každou aktivitu je definován v dynamickém seznamu činností, které studenti provádějí. Např. zpracování jedné přednášky je aktuálně blízké získání necelých dvou bodů. Bližší informace pro udělení budou sděleny na úvodní schůzce vždy začátkem každého semestru.
Poslední úprava: Lucie Pešanová (20.09.2022)
To fulfil requirements of this subject is compulsory to acquire at least 30 points. Each activity is awarded by points according to the dynamic list of student activities. For example, editing of a lecture recording is now awarded by almost 2 points. Detailed information will be defined at an initial meeting at the beginning of each semester.