|
|
|
||
Povinně volitelný jednosemestrový kurz určený pro 3. nebo 4. ročník.
Kurz představuje mnohostranný pohled na životní omezení, vývojové a výukové potřeby jedinců, trpících specifickou vrozenou nebo získanou vadou, onemocněním nebo návykem. Jednotlivá témata jsou zaměřena zvláště na prezentaci aktuálně dostupných pomůcek nebo metod, sloužících k řešení tíživé životní situace, především s výhledem uplatnění v dospělosti.
Poslední úprava: Vlasáková Alena, Mgr., DiS. (24.04.2009)
|
|
||
Cílem je seznámit studenty povinně volitelného kurzu ?Dítě a dospívající s hendikepem? se širokým spektrem poruch, limitujících somatický, neuropsychický, smyslový a sociální vývoj dětí, které vyžadují zvláštní péči a s dostupnými metodami jejich výchovy, výuky a přípravy pro praktický život. Poslední úprava: Vlasáková Alena, Mgr., DiS. (24.04.2009)
|
|
||
Individuální výběr podle zadaného tématu seminární práce Poslední úprava: Vlasáková Alena, Mgr., DiS. (24.04.2009)
|
|
||
Návštěvy zařízení, specializovaných na zdravotní péči, výchovu a výuku dětí vyžadujících zvláštní péči. V rámci těchto exkurzí je zajištěn vždy teoretický výklad daného problému, osobní kontakt s klienty, praktické ukázky péče a výuky dětí se specifickou vadou či onemocněním, přehrávání specifických situace komunikace s klientem atd. Kurz v rozsahu 30 výukových hodin zahrnuje úvodní seminář věnovaný obecným informacím o hendikepu, dále sestává z 8 návštěv specializovaných zařízení a je ukončen společným setkáním a prezentací samostatných seminárních prací na vybrané téma. Poslední úprava: Vlasáková Alena, Mgr., DiS. (24.04.2009)
|
|
||
100% účast na praktické výuce, náhrada absence je možná po individuální dohodě s vedoucím kurzu. Vypracování a závěrečná obhajoba seminární práce. Poslední úprava: Vlasáková Alena, Mgr., DiS. (24.04.2009)
|
|
||
Zahajovací seminář zaměřený na definici, spektrum a obecné otázky spojené s hendikepem ve vývojovém období dětství a dospívání. Specifickými tématy, kterým je věnována pozornost z hlediska etiologie, diagnostiky, léčby a zvláště přístupu k výchově a výuce jsou: smyslové poruchy (slabozrakost, slepota, poruchy sluchu, řeči), chronická onemocnění (např. onkologická problematika, chronické selhání ledvin atd.), poruchy časného stadia neuropsychického vývoje (specializovaná neurologická a rehabilitační péče), hipoterapie, abusus drog a kouření, komunikace s hendikepovaným dítětem, práce s rodinou postiženého dítěte s pomocí videotréninku. Poslední úprava: Vlasáková Alena, Mgr., DiS. (24.04.2009)
|