Czech in Practice - CVOL1019
Anglický název: Czech in Practice
Zajišťuje: Ústav jazyků a lékařské terminologie 3. LF UK (12-UCJA)
Fakulta: 3. lékařská fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
Body: 3
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/30, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: 5
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Eva Šilhánová
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Přívratská, CSc. (15.05.2012)
Semináře jsou zaměřeny na rozvoj schopnosti studenta rozumět mluvenému slovu a rozvíjení schopnosti komunikace.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Přívratská, CSc. (15.05.2012)

V seminářích se studenti učí zvládat problémy v každodenní komunikaci v českém jazyce.

Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Přívratská, CSc. (22.05.2013)

Literatura:

CD ROM Čeština pro mediky,ÚCJ 3.LF UK, Praha,

Ilona Kořánová, Neil Bermel: Interaktivní čeština, Karolinum, 2012 + CD  

Metody výuky -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Přívratská, CSc. (15.05.2012)

praktika

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Iveta Čermáková (27.09.2013)

Požadavky na zápočet:

aktivní účast na seminářích (min. docházka 75%)

dobře zvládnutá diskuse nad vybraným tématem probíraným v průběhu semestru. Termín ústního zkoušení je v 15. výukovém týdnu semestru a každé  pondělí ve zkouškovém období.

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Přívratská, CSc. (15.05.2012)

Syllabus:

Rozvíjení základních struktur češtiny v následujících tématických okruzích:

living in a city/country;

getting around the town;

food and drink/ Czech cuisine/ restaurant

free time and leisure activities in CR vs.Europe,

the city of Pragueand its sights (field excursion);

typical Czech customs and traditions;

the Czech history  and present;

 my roots (family history) and my home country;

famous and important people;

protecting the planet and environment (re-cycling, pollution, traffic);

health and life-style;

travelling stories (sharing experiences from trips);

my favourite film/book/music.