|
|
|
||
|
Kontrastivní gramatika v překladu je volitelný předmět určený pro studenty 2. a 3. ročníku bakalářského studia oboru Němčina pro mezikulturní komunikaci.<br>
Podmínkou pro zápis je úspěšné ukončení kurzu Kontrastivní gramatika I.<br> Kurz si klade za cíl procvičit gramatické jevy německého jazyka a z gramatického hlediska analyzovat německé a české texty. Poslední úprava: Krchová Andrea, Mgr. (21.09.2021)
|
|
||
|
Základní literatura Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Duden 4: Die Grammatik. Mannheim: Bibliographisches Institut 2009. Helbig, G./Buscha J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für Ausländerunterricht. Berlin: Langenscheidt 2001. Helbig, G./Buscha J. Übungsgrammatik Deutsch. Berlin: Langenscheidt 2000. Povejšil, J. Mluvnice současné němčiny. Praha: Academia 2004. Štícha, F. Česko-německá srovnávací gramatika. Praha: Academia 2015. Štícha, F. a kol. Akademická gramatika spisovné češtiny. Praha: Academia 2013. Rinas, K. Vorsicht – Fehler! Odstraňujeme nejčastější české chyby v němčině. Plzeň: Fraus 2003. Grepl., M. a kol. Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN 2000. Šemelík, M. – Kloudová, V. et al. Deutsche Grammatik. Ein Übungsbuch für Fortgeschrittene. Praha: Karolinum 2019.
Doporučená literatura Grepl, M., Karlík, P. Skladba češtiny. Praha: Votobia 1998. Kol. Mluvnice češtiny 2, 3. Praha: Academia 1987. Sick, Bastian: Der Dativ ist dem Genitiv sein Tod. Hamburg: Spiegel Online 2004. Poslední úprava: Krchová Andrea, Mgr. (21.09.2021)
|
|
||
|
Plnění zadaných povinností, aktivita na seminářích. Poslední úprava: Krchová Andrea, Mgr. (16.09.2024)
|
|
||
|
Zaměříme se mj. na slovesné časy, nepravidelná slovesa, participia, rekci sloves, substantiv a adjektiv, použití konjunktivu I a II, trpný rod, modalitu, neosobní konstrukce, slovosled, vedlejší věty, slovotvorbu, funkční spojení a verbonominální konstrukce a další jevy, jež se budou vyskytovat ve vybraných textech / jež bude nutné procvičit na základě (ne)znalostí přihlášených studentů. Poslední úprava: Krchová Andrea, Mgr. (21.09.2021)
|