|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Během kurzu se rozvíjí základní jazykové kompetence a akademické dovednosti, cílem je dosažení úrovně B1. Osu výuky tvoří jednotlivé lekce učebnice Embarque 2. Na hodinách je zaměřena pozornost především na výklad nejdůležitějších gramatických jevů, které se v daných kapitolách objevují, a dále pak na jejich základní procvičení. Výklad je doplněn distanční výukou a konkrétními pokyny k samostudiu. Vyučovacím jazykem je španělština. Výuka bude probíhat prezenčně; v případě změny aktuálních hygienických opatření budou studenti o formě distanční výuky (MS Teams / Zoom) informováni. Kurz je jednosemestrální, 2 vyučovací hodiny týdně probíhají prezenčně, další 2 hodiny pak distanční formou (zejména prostřednictvím Moodle). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Kurz je zakončen zápočtem. Získání atestace je podmíněno splněním následujících požadavků:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Základní učebnice: Cuenca, Alonso; Prieto, Rocío, Embarque 2, Edelsa Doplňková literatura: Castro, Uso de la gramática española, nivel elemental, Madrid, Edelsa |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Náplň kurzu: Základní učebnice: Gramatika: slovesa pravidelná a nepravidelná (výběr), slovesa zvratná, pomocná a způsobová. Imperativ (imperativo afirmativo y negativo), základní použití minulých časů (pretérito perfecto, indefinido, imperfecto, plusquamperfecto). Opisné vazby (perífrasis verbales), konektory (conectores del discurso), úvod do subjuntivu přítomného času (presente de subjuntivo). Komunikační dovednosti: vyjádření souhlasu/nesouhlasu, telefonování, vyprávění, popis, žádost o dovolení a o pomoc. Práce s textem: text informativní a argumentativní, úvod do odborného textu. Písemný projev: strukturovaný a psaný životopis, neformální a formální dopis/e-mail (carta informal, formal), vyprávění příběhu, žádost. Ústní projev: dialog, rozhovor, shrnutí, vyprávění, vyjádření souhlasu/nesouhlasu, telefonování, popis, žádost o dovolení a o pomoc. Rozvíjení a rozšiřování slovní zásoby zejména z akademického prostředí. Četba a rozbor obecných textů, poslech autentických nahrávek. Výběr z hispánských reálií. |