Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Kurz je určen studentům, kteří ovládají základy obecné španělštiny na úrovni A2
Během kurzu se rozvíjí základní jazykové kompetence a akademické dovednosti, cílem je dosažení úrovně B1.
Osu výuky tvoří jednotlivé lekce učebnice Embarque 2.
Na hodinách je zaměřena pozornost především na výklad nejdůležitějších gramatických jevů, které se v daných kapitolách objevují, a dále pak na jejich základní procvičení.
Výklad je doplněn distanční výukou a konkrétními pokyny k samostudiu.
Vyučovacím jazykem je španělština.
Výuka bude probíhat prezenčně; v případě změny aktuálních hygienických opatření budou studenti o formě distanční výuky (MS Teams / Zoom) informováni.
Kurz je jednosemestrální, 2 vyučovací hodiny týdně probíhají prezenčně, další 2 hodiny pak distanční formou (zejména prostřednictvím Moodle).
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
The course is designed for students who have basic knowledge of standard Spanish at A2 level.
The course develops basic language competencies and academic skills to achieve B1 level.
The chapters of the textbook form the axis of instruction.
Attention is focused on the explanation of the most important grammatical phenomena which appear in the given chapters and their basic practice.
Interpretation is complemented by specific instructions for self-study.
In the framework of self-study, the student further anchors the acquired knowledge and complements and expands the vocabulary.
The language taught is Czech and Spanish.
One-semester course, 1 session of 90 minutes per week in the classroom and 1 session of 90 minutes per week online (Moodle).
In case of distant learning the originally planned face-to-face lessons will be realized via one of the platforms MS Teams, Zoom (this will be specified according to the current government or faculty/university restrictions).
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Kurz je zakončen zápočtem. Získání atestace je podmíněno splněním následujících požadavků:
pravidelná docházka na hodinách (75% hodin)
domácí příprava (opakování, studium zadané látky)
plnění domácích úkolů a jejich odevzdání (online - Moodle)
aktivní práce v hodině. (orientace, pracovní materiály)
písemná práce na závěr semestru (zisk minimálně 60%)
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Credits are awarded for:
regular attendance (75% of hours)
home study (revision, preparation)
homework (online - Moodle)
active class work (orientation, working materials)
final test (minimum gain 60%)
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Základní učebnice:
Cuenca, Alonso; Prieto, Rocío, Embarque 2, Edelsa
Doplňková literatura:
Castro, Uso de la gramática española, nivel elemental, Madrid, Edelsa
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Literature:
Coursebook:
Cuenca, Alonso; Prieto, Rocío, Embarque 2, Edelsa
Complementary literature:
Castro, Uso de la gramática española, nivel elemental, Madrid, Edelsa
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Náplň kurzu:
Základní učebnice: Cuenca, Alonso;Prieto, Rocío, Embarque 2, Edelsa
Gramatika: slovesa pravidelná a nepravidelná (výběr), slovesa zvratná, pomocná a způsobová. Imperativ (imperativo afirmativo y negativo), základní použití minulých časů (pretérito perfecto, indefinido, imperfecto, plusquamperfecto). Opisné vazby (perífrasis verbales), konektory (conectores del discurso), úvod do subjuntivu přítomného času (presente de subjuntivo).
Komunikační dovednosti: vyjádření souhlasu/nesouhlasu, telefonování, vyprávění, popis, žádost o dovolení a o pomoc.
Práce s textem: text informativní a argumentativní, úvod do odborného textu.
Písemný projev: strukturovaný a psaný životopis, neformální a formální dopis/e-mail (carta informal, formal), vyprávění příběhu, žádost.
Ústní projev: dialog, rozhovor, shrnutí, vyprávění, vyjádření souhlasu/nesouhlasu, telefonování, popis, žádost o dovolení a o pomoc.
Rozvíjení a rozšiřování slovní zásoby zejména z akademického prostředí.
Četba a rozbor obecných textů, poslech autentických nahrávek.
Výběr z hispánských reálií.
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (25.01.2022)
Grammar: regular and irregular verbs (selection), reflexive, auxiliary and modal verbs. The imperative (imperativo afirmativo y negativo), basic use of the past tenses (pretérito perfecto, indefinido, imperfecto, plusquamperfecto). Periphrastic verbs (perífrasis verbales), discourse connectors (conectores del discurso), introduction to the present subjunctive (presente de subjuntivo).
Communication skills: expressing agreement and disagreement, making phone calls, narration, description, request of permission and help
Reading competences: informative and argumentative text, introduction to academic texts
Writing: structured CV, informal and formal letters/e-mail (carta informal, formal), writing a story, written requests
Speaking: dialogue, conversation, summary, narration, expressing agreement and disagreement, making phone calls, narration, description, request of permission and help.
Vocabulary. Reading and analysis of general texts, listening to authentic recordings.