|
|
|
||
Téma klasifikované písemné práce z lingvistiky vychází z oblastí probíraných v lingvistických kurzech, které student
absolvoval. Student píše práci pouze s pomocí výkladového slovníku v učebně a měl by prokázat schopnost souvisle argumentovat, komplexně zpracovat zvolenou problematiku, prokázat základní faktografické znalosti a strukturovat a formulovat text ve standardní odborné češtině, případně ve studovaném jazyce. Délka trvání: 4 hodiny. Studenti nesmí používat nástroje AI, neboť cílem je prokázat základní formulační a znalostní dovednosti a schopnost samostatného myšlení. Klauzurní práce mj. připravuje studenta na stejnojmennou součást SZZk, realizovanou obdobným způsobem. Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (24.02.2024)
|
|
||
Student absolvuje písemnou práci dle zadání, klasifikovanou komisionálně známkou 1, 2 nebo 3. Poslední úprava: Zbytovský Štěpán, Mgr., Ph.D. (31.01.2024)
|
|
||
Andersen, H. L. (2022). Kønsidentitet i sproget – med eksempler fra dansk og fransk. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 28(74). Andersen, M. H. (2020). Engelske lån i dansk: Nice to have eller need to have?. NyS, Nydanske Sprogstudier, 1(58). Gottlieb, H. (2004). Danish Echoes of English. Nordic Journal of English Studies , 3(2), p.39-65. Pedersen, I. L. (2000). Sprogkontakt, sprogpåvirkning – og sprogpolitik. Sprog I Norden, 31(1) Søndergaard, Bent (1991). „Om sproglig ‘urenhed’ i en dansksproget avis set i et finlandssvensk perspektiv“. In: Språkbruk 4, 14-17. Svennevig, J., Sandvik, M., Vagle, W. (2007). Tilnærminger til tekst: Modeller for språklig tekstanalyse. Oslo: LNU og Cappelen Akademisk Forlag. Halliday, M.A.K, Hasan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman. Faarlund, J. T. (1992). Norsk syntaks i funkjsonelt perspektiv. Oslo: Universitetsforlaget AS. Firbas, J. (1992). Functional Sentence Perspective in Written and Spoken Communication. New York: Cambridge University Press. Rinnan, G.D. (1983). “Setningens inndeling i tema og rema i norsk.” Norsk Lingvistisk Tidsskrift 1, 41-65. Berkov, V.P. (1997). Norsk ordlære. Oslo: Universitetsforlaget. Endresen R.T., Somonsen H.G., Sveen, A. (2000). Innføring i lingvistikk. Oslo: Universitetsforlaget. Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (31.01.2024)
|