|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. (18.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. (18.02.2020)
V rácmi výuky budou teorií i praxí rozvíjené tyto kompetence 1) kontraktování 2) dotazování 3) naslouchání 4) reflektování Absolventi předmětu by měli být schopni vytvářet s klienty náležité koučovací kontrakty, včetně dobře formulovaných cílů a indikátorů. Zároveň by měli umět klienty na cestě k dosahování cílů provázet a podporovat, zejména podrobnou přípravou budoucích akcí (briefingem) a zpětným rozborem (debriefingem).
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. (07.05.2022)
Student by měl odevzdat jednu případovou studii vlastního sebekoučování a jednu případovou studii koučování jiného klienta/studenta, která bude popisovat nejen stanovení dílčích i koncových cílů, ale také reflexi průběhu jejich dosahování. Případová studie klienta by měla být doplněna klientovou vlastní reflexí a/nebo zpětnou vazbou. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. (18.02.2020)
Palmer, S., & Whybrow, A. (2019). Handbook of coaching psychology: a guide for practitioners (Second edition). London: Routledge. Neenan, M., & Palmer, S. E. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi: přístup založený na důkazech. Brno: Motiv Press. Brockbank, A., & McGill, I. (2006). Facilitating reflective learning through mentoring & coaching. London: Kogan Page. Buckley, A., & Buckley, C. (2006). A guide to coaching and mental health: the recognition and management of psychological issues. Hove, East Sussex: Routledge. Smith, J. V. (2007). Therapist into coach. Maidenhead, England: Open University Press. Hay, J. (2007). Reflective practice and supervision for coaches. Maidenhead: Open University Press. Latham, G. P. (2018). Becoming the evidence-based manager: making the science of management work for you. Boston: Nicholas Brealey Publishing. Bluckert, P. (2006). Psychological dimensions of executive coaching. Maidenhead: Open University Press. Brann, A. (2017). Neuroscience for coaches. London: Kogan Page. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. (18.02.2020)
Teoretické bloky budou střídány s praktickým procvičováním postupů. Předmět bude vyžadovat domácí práci zahrnující sebekoučování a práci s klientem/studentem, která kromě vstupního, nultého sezení bude vyžadovat ještě alespoň tři následná cca hodinová setkání. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. (07.05.2022)
Pojem a vývoj (psychologie) koučování Příbuzné postupy (mentoring, facilitace, psychoterapie) - podobnosti a rozdíly Základní principy a kompetence koučování Teorie kontraktu Teorie vytváření cílů Rozvoj osobnosti, výkon a pracovní motivace Typy, modely a strategie dotazování Úrovně a rozvoj naslouchání Reflektování (opakování, sumarizace, parafrázování, přerámování, amplifikace, metody a experimenty...) Týmová komunikace a další faktory ovlivňující týmovou výkonnost Efektivní zpětná vazba Směry a přístupy psychologického koučování Intervize a supervize (nejen) v koučování |