|
|
|
||
Porozumění základním mechanismům rozvoje šikany, uplatnění prevence a intervence. Studenti se seznámí s konceptem šikany jako sociálně patologického jevu, budou probírány praktické kasuistiky a přístupy prevence a řešení šikany. Studenti porozumí mechanismům vzniku šikany ve školní třidě, možnostem učitele i žáka intervenovat a předcházet šikaně. Budou představeny možnosti intervence ze strany školního psychologa, učitele, žáka i rodiče. Předmět je koncipován jako praktický, součástí předmětu jsou rovněž úkolové situace a rozbory kasuistik.
Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (12.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast, min. 80%, prostudování literatury Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (02.08.2023)
|
|
||
Povinné: Sharp, S., & Smith, P. (2002). School bullying: Insights and perspectives. Routledge. Kolář, M. (2001). Bolest šikanování. Praha: Portál. Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. Doporučené: Martínek, Z. (2009). Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada publishing. Vágnerová, K. et al. (2009). Minimalizace šikany. Praktické rady pro rodiče. Praha: Portál. Seznam další doporučené literatury je upřesňován v průběhu výuky. Poslední úprava: Andrlová Jarmila, Mgr. (02.08.2023)
|
|
||
seminář Poslední úprava: KPSBIDLO (20.04.2011)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Šírová Eva, PhDr., Ph.D. (09.02.2018)
|