PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2025/2026
   Přihlásit přes CAS
Kazuistický seminář ke školní problematice - APS300281
Anglický název: Case Study Seminar - School Problems
Zajišťuje: Katedra psychologie (21-KPS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
Body: 2
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: PhDr. Eva Drlíková, CSc.
Prerekvizity : APS300029
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Využíváním metod pozorování, rozhovoru, metody anamnézy, analýzy výsledků činnosti ( školní práce, diktáty písemné
prověrky apod.) i psychodiagnostických technik studenti se učí identifikovat konkrétní školní problémy a aplikovat
diferenciálně diagnostické kritéria.

Poslední úprava: KPSBIDLO (12.10.2007)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickým řešením problému školní praxe. U studentů analýzou konkrétních kasuistik se vytváří předpoklady pro psychologickou analýzu,dovednosti používání psychodiagnostických přístupů v řešení konkrétních případů i odborné kompetence pro diferenciálně pedagogicko-psychologickou diagnózu.

Poslední úprava: KPSBIDLO (12.10.2007)
Literatura
Povinná:
Říčan, P. Dětská klinická psychologie. Praha: Avicenum, 1991.

Říčan, P. Psychologický nález v klinické psychologii. Bratislava: Psychodiagnostika a didaktické testy, 1978.

Švancara, J. Diagnostika psychického vývoje. Praha: Avicenum, 1974.

Doporučená:
Doporučená literatura je upřesňována v průběhu výuky.

Poslední úprava: KPSBIDLO (06.02.2007)
Metody výuky

seminář

Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
Požadavky ke zkoušce

Předmět končí vypracováním pedagogicko-psychologického nálezu u jednotlivých kasuistik.

Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
Sylabus

Dle aktuálních problémů školní praxe, např. analýza školního neprospěchu, poruch chování, disharmonie vztahů mezi učitelem a žákem eventuálně rodiči apod.

Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
Vstupní požadavky

atestace ze Školní a poradenské psychologie (APS300029)

Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK