|
|
|
||
|
Využíváním metod pozorování, rozhovoru, metody anamnézy, analýzy výsledků činnosti ( školní práce, diktáty písemné
prověrky apod.) i psychodiagnostických technik studenti se učí identifikovat konkrétní školní problémy a aplikovat diferenciálně diagnostické kritéria. Poslední úprava: KPSBIDLO (12.10.2007)
|
|
||
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickým řešením problému školní praxe. U studentů analýzou konkrétních kasuistik se vytváří předpoklady pro psychologickou analýzu,dovednosti používání psychodiagnostických přístupů v řešení konkrétních případů i odborné kompetence pro diferenciálně pedagogicko-psychologickou diagnózu. Poslední úprava: KPSBIDLO (12.10.2007)
|
|
||
|
Povinná:
Říčan, P. Dětská klinická psychologie. Praha: Avicenum, 1991. Říčan, P. Psychologický nález v klinické psychologii. Bratislava: Psychodiagnostika a didaktické testy, 1978. Švancara, J. Diagnostika psychického vývoje. Praha: Avicenum, 1974. Doporučená:Doporučená literatura je upřesňována v průběhu výuky. Poslední úprava: KPSBIDLO (06.02.2007)
|
|
||
|
seminář Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
|
|
||
|
Předmět končí vypracováním pedagogicko-psychologického nálezu u jednotlivých kasuistik. Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
|
|
||
|
Dle aktuálních problémů školní praxe, např. analýza školního neprospěchu, poruch chování, disharmonie vztahů mezi učitelem a žákem eventuálně rodiči apod. Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
|
|
||
|
atestace ze Školní a poradenské psychologie (APS300029) Poslední úprava: KPSBIDLO (27.09.2007)
|
