PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Úvod do dětské grafognostiky - APS300118
Anglický název: Introduction to Child Graphology / Handwriting Diagnostics
Zajišťuje: Katedra psychologie (21-KPS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 1
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Kv [HT]
Počet míst: 25 / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Jaroslav Šturma
Vyučující: PhDr. Jaroslav Šturma
Anotace -
Předmět si klade za cíl přiblížit základní poznatky, zkušenosti a dovednosti potřebné k elementárnímu pochopení problematiky vývoje a charakteru dětské kresby a písma jako předpokladu k případnému pozdějšímu zaměřenému studiu a aplikaci, a to ve vývojovém pohledu, v rámci normálního i psychopatologického vývoje. Účastníci se seznámí s některými možnostmi diagnostického a terapeutického využití dětské kresby a písma. Pokud jde o kresbu, těžiště je v oblasti výrazové a projektivní interpretace. Předpokládá se podrobnější teoretické i praktické seznámení s některou z projektivních kresebných metod podle zájmu posluchačů Např. kresba postavy, rodiny, hvězd a vln, Warteggův test aj.). Studenti mají možnost - podle míry svého osobního zájmu a angažovanosti - i k sebezkušenosti v oblasti kresby a písma a ke společné analýze případných donesených grafických výtvorů pod supervizí vyučujícího.
Poslední úprava: Hradcová Radka (31.01.2025)
Cíl předmětu -
Přiblížit základní poznatky, zkušenosti a dovednosti potřebné k elementárnímu pochopení problematiky vývoje a charakteru dětské kresby a písma jako předpokladu k případnému pozdějšímu zaměřenému studiu a aplikaci.
Poslední úprava: Hradcová Radka (31.01.2025)
Literatura -
Davido, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. Pogády, J., Nociar, A, Mečíř, J., Janotová, D. Detská kresba v diagnostike a liečbe. Bratislava: SAP, 1993. Říčan, P., Ženatý, J. K teorii a praxi projektivních technik. Bratislava: Psychodiagnostika, 1988. (kapitoly o kresebných metodách) Šturma, J., Vágnerová, M. Kresba lidské postavy. Bratislava: Psychodiagnostika, 1982.
Poslední úprava: Hradcová Radka (31.01.2025)
Sylabus - angličtina

a

Poslední úprava: Hradcová Radka (31.01.2025)
Vstupní požadavky - angličtina

a

Poslední úprava: Hradcová Radka (31.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK