|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit posluchače se specifiky použití psychologických metod v pedagogicko-psychologickém
výzkumu a v praxi školního psychologického poradenství. Poslední úprava: KPSBIDLO (30.04.2008)
|
|
||
Uvedení studentů do problematiky psychologických metod v pedagogicko-psychologickém kontextu. Poslední úprava: KPSBIDLO (16.05.2007)
|
|
||
Povinná:
Maršálová, L., Mikšík, O. Metodológia a metody psychologického výzkumu. Bratislava: SPN, 1990. Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. Doporučená:Seznam doporučené literatury je upřesňován v průběhu výuky. Poslední úprava: KPSBIDLO (27.07.2006)
|
|
||
přednáška/seminář Poslední úprava: KPSBIDLO (09.05.2007)
|
|
||
Zpracování diagnostiky konkrétní oblasti (případně problému) u dítěte, případně adolescenta. Práce má obsahovat stručný popis zkoumané oblasti (problému) a velmi stručnou charakteristiku osoby. Práce má být zpracována za využití netestových metod - tedy rozhovoru, pozorování, rozboru výsledků činnosti. Práce musí obsahovat závěr. Tento závěr se bude vztahovat k uvedenému problému, zkoumané oblasti a současně bude vycházet ze zjištěných údajů. Práce nebude obsahovat odkazy na literaturu ani obecné informace o tématu. Rozsah této části práce 2 strany, maximálně 3 strany. Jedna strana (tedy 3. nebo 4.) bude věnována možným intervencím řešícím uvedený problém nebo rozvíjejícím danou oblast. Je třeba uvádět opatření, která jsou možná a nikoli pouze ta, která by se hodila pro uvedený konkrétní případ a konkrétní podmínky. K diagnostice lze použít i vlastní dítě. Poslední úprava: KPSBIDLO (25.02.2008)
|
|
||
Poslední úprava: KPSBIDLO (16.05.2007)
|
|
||
atestace z Psychologické metodologie (APS300018), Matematicko - statistických metod (APS300019) a Základů pedagogické psychologie (APS300021) Poslední úprava: KPSBIDLO (09.05.2007)
|