|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (15.03.2011)
Cíl předmětu: Cílem studijního předmětu je problémově nahlédnout fenomén volného času, a to především z aspektu pedagogického a poskytnout studentům znalosti o kategorii volného času a o významu volného času pro společnost a pro život člověka. Student se seznámí se současným stavem volného času a volnočasových aktivit v mezigeneračním srovnání a s vývojem za posledních dvacet let. Seznámí se s komparací volného času v jednotlivých životních fází od dětského věku do věku seniorského. V předmětu je analyzována digitalizace životního pole a životního způsobu a přechod do informační společnosti a digitálního věku a specifikován význam těchto změn pro volný čas člověka a společnosti. Na podkladě poznání reálného stavu volného času bude pojednáno o výchovných institucích volného času, o specifice pedagogického působení ve volném čase a o jednotlivých základních formách pedagogického působení ve volném čase. Předmět nastoluje otázku kultivace jedince činnostmi ve volném čase a výchovy člověka pro volný čas. Pozornost zaměřuje také na princip přímého zážitku ve volném čase s oporou ve využití dramatické a literární výchovy. V popředí zájmu je animace jako činnostní koncepce, kvalifikace animátora a problémy jeho profesionalizace v souladu s uplatňováním principu animační didaktiky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (15.03.2011)
Literatura:
Hofbauer, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5. Pávková, J. a koL. Pedagogika volného času. Praha : Portál. 2002, ISBN 80-7178-711-6 Sak, P. Proměny české mládeže. Praha : Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8 Sak,P., Saková, K. Mládež na křižovatce. Praha : Svoboda Servis, 2004. ISBN 80-86320-33-2 Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času. Brno : Priont - Typia, 2001. ISBN 80-86384-00-4 Spousta, V. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno : MU, 1998. ISBN 80-216-1274-9
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (15.03.2011)
Osnova předmětu:
|