PředmětyPředměty(verze: 861)
Předmět, akademický rok 2019/2020
  
Dutch Language for Beginners - ANLV00006E
Anglický název: Dutch Language for Beginners
Zajišťuje: Zahraniční oddělení (21-ZO)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2 Zk [hodiny/týden]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ANLV00006
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Twan Zegers, M.A.
Třída: Exchange - 09.7 Less Widely Taught Languages
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Bc. Martina Vokáčová (10.01.2020)
The subject provides the students with the basic knowledge of Dutch, as a medium-sized European language. The language is characterized especially in a contrastive way: as compared with its three dominant neighbours - German, English and French, the three languages that have influenced it for centuries. The students get acquainted with the basic pronunciation rules and the grammatical categories. The first familiarization with the vocabulary is conceived to maximize the student´s reading comprehension and ability to deduce the meaning, especially using the knowledge of English and/or German. This subject is a valuable benefit especially for those studying different kinds of philology, general linguistics, art history, European history, Indonesian studies (Indonesia being a former Dutch colony), political sciences etc.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Bc. Martina Vokáčová (10.01.2020)

Contact! 1: Tekstboek, Werkboek en Woordenlijst

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Bc. Martina Vokáčová (10.01.2020)

Attendance, 1 presentation and 1 final test.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Bc. Martina Vokáčová (10.01.2020)

Sylabus:

1.      The place of Dutch among Indo-European and Germanic languages.

2.      Contrastive analysis: Dutch vs. English, German, French.

3.      Dutch in the North (Netherlands) and in the South (Flanders). Dutch in the overseas areas (Caribbean, Suriname, Indonesia, South Africa).

4.      Phonetic system. Pronunciation vs. spelling.

5.      Practice: pronunciation vs. spelling.

6.      Grammatical system I.

7.      Grammatical system II.

8.      Practice: grammatical system.

9.      Basic vocabulary. Main characteristics of Dutch words.

10.  Vocabulary. Loans from other languages.

11.  Practice: reading and listening comprehension I.

12.  Practice: reading and listening comprehension II.

13.  Practice: reading and listening comprehension III.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK